Journal 2014 - # 545

Hi uols! Salam perpaduan salam perjuangan dan salam keamanan!
Ada perkara yang patut kita beritahu ada perkara yang kita tak perlu beritahu. Dalam situasi sekarang ini aku hadapi pelbagai cerita yang kadangkala aku sendiri tak faham dan tak tahu bagaimana untuk aku tangani dengan baik. Cerita kehidupan aku sering kali diuji dengan masalah dan persoalan yang timbul. Apakah semua ini?? Normalkah semua ini?? Beberapa hari ini ada yang bertanya pada aku sendiri kenapa setiap ayat dan kata-kata aku lontarkan seolah-olah aku dalam dilema? Entah aku seolah enggan untuk menjawab kerana tiada jawapan yang pasti. Namun apa yang mampu aku jawab adalah menyatakan bahawa banyak perkara yang tertunda dalam hidup ini. Terlalu banyak aku abaikan termasuklah soal hati dan perasaan serta mengabaikan apa yang aku rasa selama ini..

 Disini aku sendiri, menatap relung-relung hidup
Aku merasa hidupku, tak seperti yang kuimingkan
Terhampar begitu banyak, warna kelam sisi diriku
Seperti yang mereka tahu, seperti yang mereka tahu

Aku merasa disudutkan kenyataan,
Menuntut diriku, dan tak sanggup ku melawan
Butakan mataku, semua tentang keindahan
Menggugah takutku, menantang sendiriku

Temui cinta, lepaskan rasa

Disini aku sendiri, masih seperti dulu yang takut
Aku merasa hidupku pun surut, tuk tumpukan harap
Tergambar begitu rupa, samar, seperti yang kurasakan
Kenyataan itu pahit, kenyataan itu sangatlah pahit

Temui cinta, lepaskan rasa (2x)
Temui cinta, lepaskan rasa (2x)

No comments: