Journal 2014 - # 523

Hi uols!! Salam perpaduan salam perjuangan!! adakalanya terasa bosan dengan Mp3 Player yang aku ada asyik-asyik lagu orang putih tak pun artis tanah air sendiri. Kadang-kang naik jemu dengar sebab irama muzik tu hampir-hampir sama bosan doh!! Kalau kat radio pula asyik-asyik dengar lagu artis yang sama saja kalau tak pun artis dari seberang.. yang paling parah plak artis daripada Korea apa KPOP huhu... rasa macam tak sesuai dengan jiwa aku kini. Sekali sekala nak juga dengar lagu-lagu daripada negeri aku sendirikan. Siapa kata Sabah tak ada artis yang best-best yang setanding dengan uols kat semenanjung!! Kalau uols dengar sekali lagu diorg atau irama mereka mesti korang suka ^_^. Well, mesti korang kata alah setakat Adam, Stacy, Jimmy Palikat, Nikki Palikat, Ayu OAIM, Fiq, Felix dan lain-lain sume tu korang kenal.. tapi yang lain-lain yang ada di sabah mesti korang tak kenalkan. So kali ni tugas aku adalah cuba mempromosikan lagu-lagu yang ada di negeri kelahiran aku. Jom tengok list ni uols bleh la cari dalam uTube nanti yer lagu-lagu ni.


10 Lagu yang menjadi pilihan hati aku setakat ini:

  1. Macam di KK - Janrywine J Lusin
  2. Laguku - Petronella
  3. Pergilah Cinta - Azharina Azhar
  4. Kau Tak Akan Pernah Tahu - Dayang Noraini
  5. Hip Hop Daling Daling - As Bow
  6. Banduan Cinta - Aaron Tam
  7. Mombit Kombit - Peter Dicky Lee ft. Atama & Joanna Quintin
  8. Come Dance Like Me - Terry Peter ft. Petrus Boyd, Linda Hanif, Evron Tsai
  9. Sayang Kinabalu - Kimin Mudin
  10. Ni Kali Lah - Clarence Anthonius
So uols apa tunggu lagi carilah lagu-lagu ni mesti uols terhibur ^_^

No comments: