Journal 2014 - # 515

Hi uols!! Salam kedamaian salam keamanan!! Finally khamis lepas aku menerima Call drpd SKMM dan juga E-mel drpd mereka utk mendapatkan bahan bukit dgn lebih lanjut. Apapun usaha yg dilakukan itu adalah bersifat sementara biar mereka-mereka ini yg membuat keputusan yg lebih cerdik.

AKU!? Aku bukan siapa2 d muka bumi Allah ini, aku hanya hamba Allah yg d beri pinjam akal dan fikiran. Dan aku bukan mencari nama atau popularity utk dikenali seluruh alam, tugas aku hanya menyampaikan benda yg baik bukan yg buruk!! Kerana segala apa yg aku miliki ini adalah kerana Allah dan niat aku hanya pada DIA yg Esa. Okey guys!! Let we share about SKMM.. memang betul aku menerima call dan e-mel drpd pegawai SKMM utk membantu siasatan lebih lanjut. Kerana aku tahu hal ini perlu d perbetulkan agar tiada siapa yg boleh membuat tindakan yg tidak betul dan boleh menyebabkan sentiment perkauman.


Aduan kpd SKMM bkn sahaja terhadap Zef Fithry and the geng tetapi ia merangkumi kepada Page dlm Facebook 'Semenanjung Malaysia ANTI Sabah dan Sarawak' yg cukup2 biadap melakukan tindakan yg tidak bermoral menyentuh hal ehwal agama masyarakat di dua buah negeri ini. 

Apapun aku mengharapkan yg positif drpd SKMM utk mengambil tindakan yg sewajarnya bukan sahaja utk hal isu Penghinaan ini tetapi, mencari jalan penyelesaian bagaiman hendak menghentikan terus perkara ini bukan tenggelam timbul sahaja.

Apapun aku hanya menjalankan tugas demi kepentingan bersama, jgn pandang enteng benda2 remeh sebegini. Jangan sesekali mengaibkan org lain jika anda ingin diri anda selamat dan tidak diaibkan oleh org lain! Cuba renungkan dan pikirkan utk masa depan sendiri!!

No comments: