Journal 2009 ~ #24

Sejenak termenung merenung kebesaran Yang Maha Esa, tiba-tiba hati di terjah dengan pelbagai persoalan. Telah sempurnakah aku di mataNya?? Telah bersiapkah aku seandainya nadi sudah menafikan nyawa?? Jawapan yang aku sendiri pasti.. Ku singkap semula cerita-cerita lama. Muram bertukar ceria, rajuk berubah bahagia. Terkenang kembali pada satu nama, yang tak pernah aku lupa dalam hidup ini. Pada insan lain, nama ini hanya satu nama biasa sahaja. Tidak banyak yang membezakan antara dirinya dengan orang lain. Namun bagi diriku insan ini telah banyak mengubah persepsi aku terhadap dunia.


Disaat aku terlena dan tak berdaya
Kala hatiku pun menjerit dalam hampa
Ketika jiwa yang sepi membuatku terjatuh sekali lagi
Aku terbawa ilusi yang menari-nari
Dalam lamunan anganku melayang
Berterbangan bersama awan
Dan dalam lamunan jiwaku pun tentram
Bersemayam didalam diam
Dalam diam aku ada
Meski sendiri hatiku tak merana
Tak menari tapi tak hampa
Tak bergairah tapi penuh cinta
Perlahan aku bangkit dari keterpurukan
Melayang bebas bersama angan
Menyelami samudra cinta
Yang tenang
Tanpa riak
Tak bergejolak
Tapi penuh cinta
Dan aku kembali tersadar
Bahwa aku dan cinta itu ada

No comments: