Journal 2009 ~ #10

Seawal pagi ini aku bangkit lebih awal.. kedengaran talkin subuh berkumandang, segera aku bangun dan membersihkan diri dan menanti untuk menunaikan solat subuh. Entahlah tidur ku terganggu sejak kebelakangan ini, adakah disebabkan sakitku ini ataupun sememangnya aku terpaksa lalui ini semua. Athsma ku ini semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini, mungkinkah faktor cuaca atau aku terlalu strest memikirkan masalah-masalah yang aku lalui ketika ini.

Sukar aku percayai kenapa ini semua terjadi kepada aku? sejenak aku terfikir mungkin ini ujian dari DIA. Aku selalu mengingatkan diri aku kepada-NYA tapi kali ini aku hampir terlupa akan DIA. Seharusnya aku memikirkan tentang DIA yang memberi aku kedamaian dan ketenangan. Selama mana aku cuba kuatkan hati ini selama itulah aku perlu bergantung kepada-NYA. Bukan senang untuk aku belajar untuk munasabah diri untuk sentiasa mengingati-NYA, sesungguhnya manusia sekerdil aku sering alpa terhadap-NYA. Mungkin juga aku perlu kembali kepada fitrah manusia.

Ketika ini aku terasa kehadiran sesorang itu amat aku perlukan untuk aku mencari dan meluahkan setiap apa yang terbuku dalam hati, entahlah kenapa sejak kebelakangan ini aku sering menjadi sensetif pada diri sendiri, sehingga aku mengabaikan tanggungjawab aku sendiri. Terima kasih kerana sudi hadir walaupun seketika untuk memberi nasihat dan sokongan dalam hidup ini. Adakalanya aku perlu tahu siapa aku sebenarnya dalam kehidupan ini, aku seharusnya lebih kuat untuk menghadapi segalanya, bukannya lemah dan tangisi setiap apa yang telah berlaku ke atas aku. Mungkin apa yang terjadi sebelum ini mengajar aku erti sebuah penghargaan dalam hidup dan belajar menyayangi sesorang itu seadanya bukan seluruhnya.

Buatmu teman terima kasih hadir dalam hidupku dan menasihati aku untuk terus tabah, cekal dan memberi aku sedikit harapan untuk meneruskan perjuangan hidup ini walaupun kesudahannya belum pasti aku ketahui, sesungguhnya aku hargai nasihati itu sentiasa mengingatinya..


~ Kutemukan Cinta ~

Seperti kau bahagiakan aku
Seperti itulah kasihku kepadamu
Sesungguhnya kumerindukan cinta
Sampai kau hadir memberiku harap

Kutemukan cinta di palung hatimu
Izinkanlah aku untuk menyelami yang terdalam
Terangi jalanku tuk menggapai cintamu
Untuk kulagukan separuh jiwaku hanya untukmu

Seperti kau bahagiakan aku
Seperti itulah kasihku kepadamu
Sesungguhnya kumerindukan cinta
Sampai kau hadir memberiku harap

Kutemukan cinta di palung hatimu
Izinkanlah aku untuk menyelami yang terdalam
Terangi jalanku tuk menggapai cintamu
Untuk kulagukan separuh jiwaku hanya untukmu

No comments: