Journal 2012 ~ #363

Hi uols!! terasa sekejap btl dlm tahun 2012 ni... tinggal beberapa jam jer lg kita nk melangkah ke tahun 2013.. say good bye to 2012 and welcome 2013, so mlm ni mesti ramai yg tunggu countdown 2013 kn, well malam ni aku mcm tahun sudah just lepak kt rumah n baca buku or menghadap tv tgk program yg aku minat hihi..


Spt biasa uols soalan aku nk tnya apa azam uols utk tahun dpn, azam tahun ni tercapai ker? Aku tahun ni x ada azam utk d laksanakan sbb aku melalui hari2 yg besa2 jer hihi.. tp tahun depan aku da pun buat list azam yg ingin aku capai jika d izinkn oleh Allah S.W.T, inshaa allah..

Tahun ni aku berazam utk lebih positif walaupun aku da melalui fasa2 dr tahun ni alhamdulillah da mula berhasil kut!! Mng agak susah tp nk teruskn jg demi kebaikan aku sndiri yg penting skg ni aku nk jauhkan diri aku drpd org2 yg negatif terutama skali org yg berfikiran sempit n egois!! tambahan lg aku nk jauhkan diri drpd org2 yg suka marah n melenting cari salah org mng nk jauh kn sgt2, klau belajar aura reiki sifat negatif ni la akan menjerumuskn kita kpd pelbagai penyakit dan yg paling utama skali org yg berniaga jgn sesekali dkt dgn org2 yg negatif sbb nnti rezeki x lekat!! faktanya cuba bertanya kpd pengamal aura reiki pasti anda akan dpt jawapannya.

2013 what the new target?! klau bleh nk bawa azam n amalan yg baik2 utk bekalan akhirat kelak. Ok la tahun dpn aku da sedia kn beberapa list besar utk aku capai antaranya ialah:
  1. Nak beli camera Nikon DSLR x kira la D berapa pon (yg ni x mo bawa mati utk cr pendapatan parti time n utk study too).
  2. Nak jaga pemakanan demi kesihatan, sbb badan aku nak pakai lama utk beribadat pada DIA yg Maha Esa.. (Nekad!!).
  3. Nekad boikot produk berkaitan dgn israel TETAP diteruskan n mengalakkan barangan buatan Malaysia (hihi harap2 x de la nk g lepak starbuk, McD dll sekutuk isarel).
  4. Target nk abiskan study kt OUM x mo da tangguh2 nk cpt abis belajar!! Sbb nk sambung study course lain plak lepas ni hihi (^_^)
4 azam ni kena d laksanakan terutama skali no.2 ke no.4 tu yg no.1 x tercapai pon x pe yg penting azam utk berubah tu penting!! Lagi satu mungkin lepas ni weblog ni pun akan berubah jg dr segi penyampaian cerita yg lebih bermaklumat n ilmu.. agar org dpt manfaat utk d baca jer lepas ni, inshaa allah akan ke arah itu. Moga2 apa yg d rancang perkara baik ni akan terlaksana, Amin...

No comments: