Journal 2012 ~ #346

Hi uols, arini terasa mcm sayu jer rasa ati maybe rindu pada mereka2 yg jauh d sisi terutama skali family aku yg nun jauh kt Sabah tu. Actully kali ni aku nk citer pasal C.I.N.T.A!! Ada apa sbenarnya dgn cinta ni? apa yg cinta bleh buat sbenarnya? HmM...

Kata org cita u bleh bg bahagia, ada pula org kata cinta tu bleh bg derita huhu tp cinta yg kekal, ikhlas n tulus adalah cinta Allah S.W.T yg x pernah sedikit pon kurang. Sepanjang masa, stp detik, stp saat sentiasa dgn kita. Hanya kita sj sering lupa akan cinta drpd Dia.

Memahami erti cinta terlalu universel byk perkara yg tersirat n tersurat, yg pasti ia sukar utk d ungkap. Pada aku mengenali cinta bkn la perkara baru, skali skala bila di kenang sukar utk mencari cinta sejati.. mungkin aku bkn org yg pandai berbicara soal cinta. Stp kali pertaruhan, permaian cinta ni buat kita slalu leka n terlupa, namun bila da cintai khianati d sakiti mng sakit mng perit tp kerna Allah itu sentiasa d sisi maka terubat jua luka d hati. Walaupun begitu mng la aku x serik utk mencuba tp aku belajar dr apa yg telah aku alami n lalui.
Apa yg pasti cinta Allah itu pasti n hakiki, aku menerima seadanya drpd Dia sang pencipta aku. Susngguhnya cinta Dia kekal abidi sampai mati, Maha suci Allah Engkau penenang hati, pengubati d kala rindu stp waktu. Sesungguhnya cintaMu nikmat n besar buatku, subhanallah...

No comments: