Journal 2012 ~ #336

Hi uols!! Terasa lama plak x udapte weblog ni, actully sejak kbelakangan ni aku sibuk dgn aktiviti baru iaitu rescue the cat n kitten, aku da join 'Cat Charity Club (CCC)' byk benda aku belajar drpd menyelamat aku jg jaga sementara 2 kucing ni sblom utk d adpotion klau uols ada masa try login Cat Charity Club (CCC) okey! jgn lupa taw support kita org n jd la follower jg yer...
Okey ler citer sebenar baru nk bermula, sejak kebelakangan ni aku asyik fikir pasal diri aku ni, smpi bila nk jd mcm ni? Berjauhan drpd family hidup sorg diri? kekadang terpaksa menolok jodoh utk berkeluarga bila bertemu salah satu sbbnya aku terpaksa berjauhan.. iya ler jodoh yg d jumpa pon org sabah jg.

Delima ini da lama aku pendam antara kerjaya n kebahagiaan itu slalu dlm kpala hotak aku, bkn x cuba utk memohon utk tukar kembali ke negeri asal aku tp peluang yg ada itu sukar utk mendpt harapan. Percaya atau tidak itu la hakikatnya sehingga dlm kpala aku ni pilihan yg ada hanya 2 utk meneruskn atau tidak!!

Jika meneruskannya, aku terasa mementingkan diri dan akhirnya aku sendiri yg derita, x ada siapa yg tahu apanyg aku alami, apa yg aku miliki hanya perhiasan semata-mata. Ini kah yg aku mahu sebenarnya? Apa yg aku hendak sebenarnya dlm hidup ini klau hidup sentiasa d belenggu kosong!
Jika aku menamatkannya, mungkin aku perlu lakukan sesuatu utk meneruskan kehidupan d tahap yg selesa. Anywhere jika ini yg d takdirkan utk aku ia lebih baik drpd hidup dgn kekosong jauh drpd keluarga. Berhadapan dgn org2 yg hanya tahu mencari kesalahan org mencampur adukkan hal keja dgn hal peribadi, yg baik d sayangi d tatang bagai minyak yg penuh tp yg mlakukan kesalah kecil atau x d sukai d layan mcm sampah n ada sj d cr kesalahan walaupun da buat yg terbaik mcm ni la hakikatnya, sbb tu aku rs mcm hendak hentikan semua ini.
Siapa x terluka, patah hati n terasa hati jika berada dlm keadaan sedemikian.. ntah la hidup sementara aku ingin melalui kebahagian itu bsama keluarga. Mungkin ini yg d takdirkan utk aku atau aku perlu mengubah takdir ini...

No comments: