Journal 2012 ~ #340

Hi uols, apa cer uols!? arini ni aku x berapa sihat sgt allergy kt tangan n bahagian leher, abis merah n berbiji mcm org kena chiken poke jer! Huhu sedih taw tp nk buat mcmna da 2 doktor aku pegi still mcm tu, tp doktor kedua ni aku tgk tgn aku n leher aku da kurang ckit.

Okey kita citer pasal lain kali ni, uols tgk x rancangan 'Betul ker Bohong??' Rancangan yg Dato' AC Mizal host kn tu yg ada budak2 'Sepatuh' tu mesti korg tahu kn rancangan kt Astro Warna tu kn.. well aku tgk rancangan tu x de la yg special sgt just karan kn artis klau jawapan yg d jawab itu salah.

Aku tgk rancangan tu mng la kelakar cuma ada sedikit yg x berkenan dgn aku agaknya bila ada ayat2 double meaning dlm program tu n yg x bestnyer menggunakan ayat2 yg x senang dik telinga aku yg x sepatutnya d keluarkan oleh host tersebut contoh ayat yg aku rs agak x best nk dgr bila nk mengenakan peserta dgn memperkenalkan ketua kumpulan "Suka cium pelepat kaki siti sarah" ada ker patut ayat tu d gunakan dlm show mcm tu, nmpk sgt x der moral langsung, patutnya kena la jg sensetiviti pd penonton n peserta jg.. nk berlawak boleh tp jgn la buat lawak mcm sampah lama2 org akan meluat dgn rancangan lu bro!! Yg lg best aku perasan host tu suka guna perkataan 'Wah kenal mak lu' isk ntah apa2 ler host mcm tu.. kena kt dia org buat mcm u apa agaknya reaksi dia tu... Kekadang sentak jg bila ada ayat2 spontan yg terkeluar dr mulut host tersebut, da naik muak n meluat aku tgk dgn cara games show mcm tu, nk karan kn artis M'sia tu satu hal, seblom ni aku tgk klau artis pompuan jd peserta siap terpengang sana terpeluk sini, terpukul sana sini lelaki plak, smpi c suib tu kata apa kt artis pompuan tu 'jgn pegang nanti bini aku tgk' isk.. isk.. isk da x taw halal haram da games show mcm tu klau peserta lelaki jer x per ler nk buat apa pon tp kena la jg batas2 sesama peserta pon x yah la over sgt!! Rancangan mcm ni pon ada gak yer ntah apa2 la... Okey la uols!! Korg ada hotak korg pikir la yg terbaekk utk diri uols yer, adiossazz!!

No comments: