Journal 2012 ~ #343

Hi uols, terasa minggu ni rajin plak update weblog aku ni, well mungkin rezeki Allah mengilhamkan kpd aku utk terus menaip bait-bait cerita sisa kehidupan aku ni agaknya. Mungkin medium utk aku terus bercerita drpd bercerita dgn mereka2 yg hanya mendengar dan akhirnya menyakitkan hati shj. Kata org bkn sume org nk dgr citer kita pon, biar pd dunia maya ini sj aku bercerita, faham x faham at least aku dpt luahkan dan dunia maya ni menerima apa sj, ada pembaca atau x itu terpulang la, bkn d minta d baca pon.



Hari ni terhingin plak nk citer pasal dunia maya ku ini, rs nya aku ingin lenyap drpd kehidupan realiti ini yg kekadang byk menyingungkan hati sbenarnya, byk hati nk kena jg tp akhirnya aku jg yg kecundang, terluka n terasa makan hati. Jatuh bangun aku sendiri, sokongan keluarga mungkin jauh sama skali sbb aku lebih suka menyendiri, lebih suka menyepi dr terus mencari keluarga jika menghadapi masalah, malas nk tambah duka sebenarnya, malas nk tambah beban pd mereka, cara selamat n berbaloi pada aku baik menyendiri n lebih baik duduk tenangkn diri mencari ilham sendiri. Pasti ketenangan itu dtg sendiri.

Agak kasar agaknya klau d katakan bahawa pd aku keluarga kurang penting dlm soal menyelesaikan masalah atau tmpt mengadu masalah, sbb nya aku rs aku ni anak tunggal then ibu aku pun ibu tunggal jd apa2 masalah tanggung sendiri n lebih baik jgn tambah beban pd org tua, selesaikan masalah sendiri. Ibarat perpatah org lama 'bila susah d cari bila senang d lupakan' that y aku lebih suka buat hal aku sndiri drpd bersama keluarga, tp bila mak aku sakit or x sihat mng aku cpt sj nk balik iya la tu je keluarga aku yg ada yg lain tu aku anggap keluarga yg x pernah wujud sbb ms susah jer cr ms senang wah!! bukan main lg menghina, mengata kt org so, my life n my mum life its too privacy.

Kekadang aku rs mcm ni lari dr sume ni, kehidupan aku jauh dr sume org yg pernah aku kenal, sbb aku rs terlalu sukar utk aku meneruskan kehidupan dgn org2 yg byk membuat angkara n terlalu membebankan. Well lepas ni aku rs penyepian aku membawa kpd lebih seribu persoalan. Kehidupan antara realiti atau maya ini bkn lg persoalan, kewujudan aku lepas ni mungkin byk pd maya lebih mudah utk terus berbicara dr bersuara...

No comments: