Journal 2012 ~ #358

Hi uols!! terasa kosong plak weblog ni sejak kebelakangan ni x sempat nk update terlalu sibuk dgn keja yg x pandai nk abis2 ni, well arini cuti umum, tp aku n beberapa org kekawan yg lain still keja kt opis lg ni nk siapkn keja yg harus d selesaikan segera. Today is  25 DECEMBER 2012 bagi mereka yg beragama kristian slmt menyambut ari natal utk uols sume..


Well aku bkn nk citer pasal sambutan tersebut tp aku nk citer pasal 25 Disember 1986, 26 tahun yg lalu insan yg amat kami sayang n cintai iaitu bapa aku telah pergi menemui ilahi, walaupun aku mengenali arwah bapa aku hanya 2 tahun tp melalui cerita mak aku bapa aku sorg yg cukup d senangi n cukup menghormati org tuanya. Aku sgb anak bangga dgn bapa aku. Tidak mengenali terlalu lama tp darah yg mengalir dlm tubuh ku ini sudah pasti mewarisi apa yg di minati oleh bapa aku.

Adnin Awg Kenali
hanya gamabr menjadi kenangan, Al-Fatihah...
Bapa aku suka melukis menggunakan cat minyak tp aku pula minta melukis menggunakan pensil, bapa aku suka menyanyi tp aku suka mendengar muzik kn ada persamaan tu.. {^_^} Walaupun hari ini ari natal tau uols lebih kenali sbg ari xmas tp pd aku n mak aku ari ni hari memperingati pd arwah bapa aku. Setiap kali menjelang 25 Disember aku pasti akan ke masjid/surau utk membuat tahlil utk arwah, at least tu yg mampu aku lakukan n hadiah buat arwah bapa aku. Tahun ni dah 26 tahun arwah bapa aku pergi. setiap kali natal pasti aku mengingatinya, kadang2 ada teman2 yg mengajak atau menjemput dtg ke rumah terbuka mereka, namun aku menolak dgn baik. Hari ni rahsia yg aku simpan slama ni kenapa aku jarang nk pergi open house mereka adalah sbb ari ini adalah ari yg cukup buat aku rasa kehilangan yg amat besar, so pd kawan2 yg menyambut natal maaf yer kenapa x dpt dtg.. inilah sebab n alasannya walaupun uols memahami antara budaya n agama kita berbeza itu x menjadi persoalan cuma aku akan rasa sedih n masa sebegini hanya memperingati arwah bapa aku. ok la uols x mau sedih2 sume da berlaku harap uols happy selalu slmt ari natal :)

No comments: