Journal 2012 ~ #345

Hi uols, makin hari makin lincah plak jari jemari aku ni menaip byk pulak rezeki Allah memberi aku idea utk terus berkarya dlm dunia blogger aku. Kali ni aku nk share pd korg pasal dunia business, well dulu aku bkn la sorg yg suka sbt pasal business yg aku tahu word 'mind your business' hihi {^_^} 

Business oh business!! ada apa sebenarnya dgn business ni? Rasullulah SAW sendiri pun pernah pernah bersabda yang bermaksud: “9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan.” (Hadis riwayat Tirmizi). So apa tunggu lg ini peluang yang kita ada mengapa pinggirkannya lg.
 
Bukan mudah untuk menubuhkan sesuatu business apatah lagi nk mula kn business kena ada ilmu barulah kita rs yakin dgn apa yg kita nk buat n berniaga. Oh ya! sebut pasal business ni uols jgn lupa layari 'DN Shop Online' okey sbb ada produk terbaru drpd HR Marketing.
Sebut pasal business ni, skg ni mcm2 business d jln kn ada yg kecil ada yg besar, ada yg perlu modal yg byk ada yg guna modal idea n mulut jer pon boleh jd business, well zaman skg ni da maju, dunia teknologi d hujung jari jer. Rahsia kejayaan adalah usaha yg x pernah henti sebenarnya.

Well, aku bknnya pandai sgt nk berkata2 dlm soal business ni, cuma skg ni aku mungkin boleh kongsi idea utk korg mengorak langkah utk ke arah penambahbaikan ekonomi semasa kita ni, klau harap makan gaji jer mng x cukup tp klau uols ada kemahiran ada kepakaran y not uols promot produk uols tu utk d jd kn income.

Sbenarnya aku mula berjinak2 dgn dunia business ni bermula dgn MLM, mng ssh nk buat tp hanya ambik yg positif n yg mudah buat aku, skg ni teknologi makin canggih kepakaran yg aku pandai ialah menulis blog that y DN Shop Online wujud atas usaha yg ada pd aku. Kadang kala keuntung x menentu tp klau kita pandai kita rajin inshaa allah pasti akan berjaya jg walaupun sikit tp rezeki halal, Kena jaga juga batas2 adap dlm berniagaan jgn ambil lebih sikit2 udah la lgpn rezeki Allah bagi itu mungkin ada nikmatnya di sana.
Bermula dgn business dunia blogger akhirnya aku akur, cara ini paling mudah sbb kita hnya perlu mengupdate setiap produk yg kita miliki n promot ke serata email, FB n twitter serta blogger yg lain, mudah kn caranya mungkin lmbt tp cara ini berkesan, inshaa allah x smpi seminggu atau lebih ckit pasti tepon korg x berhenti drpd sms or call utk order barangan.

Yang pasti apa pun jenis business uols lakukn, janji menatuhi syarat n x melanggar etika perniagaan n yg penting skali jgn menipu dlm business, skali tertipu slamanya org x nk beli barang pd uols. Konsep tawar menawar rs nya uols boleh runding tp pd aku harga yg uols da buat tu pastikan berpatutan dgn service termasuklah perkhidmatan penghantaran jd x de la rs rugi yer.. 

Okey ler uols, rs nyer cukup dulu jari jemari ni menari-nari utk menaip setiap bait ayat dlm weblog ni, next entry kita jumpa lg adiossazz!!

No comments: