Journal 2014 - # 592

#MalaysiaAirlines, #MH370, #PrayForMH370

Hi uols!! Salam perpaduan salam perjuangan!! Walau apa pun keadaan ketika ini misteri kehilangan #MH370 membawa seribu pengharapan kepada jawapan yang masih sama dan menemui jalan buntuh setiap kali menemui bahan bukit namun bukan milik #MH370 itu. Apapun kita sebagai rakyat Malaysia mendoakan yang terbaik kepada pasukan petugas Malaysia yang berusaha dalam misi pencarian ini. Sebagai umat islam kita dituntut untuk berdoa kepada Allah swt. agar dipermudahkan misi pencarian ini.

Bismillahirahmanirahim..
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim.. Pemilik segala alam semesta, sesungguhnya kami bermohon pada Mu, Engkau maha mengetahui atas apa yang terjadi dan segala apa ujian yang kami hadapi ketika ini.

Ya Ghaffar Ya Ghafur Ya Quddus.. Engkau ampunilah dosa-dosa hamba Mu ini, jika kami alpa atas apa yang terjadi, atas kezaliman pada diri kami ini Ya Allah... Ya Rahman.. Ya Rahim.. 

Ya Fattah Ya Mutakabbir... Engkau bukakanlah apa yang tertutup, Engkau Luaskanlah apa yang sempit, Engkau terangkanlah apa yang kelam.. Engkau Bukakanlah jalan daripada kesulitan ini, Ya Allah Engkau maha mengetahui segala apa yang berlaku,  Sesungguhnya Engkau Maha mengetahui atas apa yang terjadi dan memberi nikmat kepada setiap apa yang berlaku.

Ya Waliy Ya Wajid.. Engkau selamatkanlah mereka walau apa pun dugaan yang kau pada mereka ketika ini, Sesungguhnya Engkau maha mendengar lagi maha mengasihi.. tabahkanlah hati keluarga-keluarga mereka yang ditimpah musibah ini.

Ya Allah Ya Tuhan kami.. Ya Aziz Ya Hadi.. KepadaMu kami bermohon kepadaMu kami bergantung dan kepadaMu kami berserah dan bertawakal atas apa yang kami hadapi ketika ini. Amin ya Rabbal Al-amin..

No comments: