Journal 2013 - # 453

Hi uols!! Salam sayang utk uols sume.. baru arini aku dpt update weblog aku setelah beberapa arini sibuk dgn urusan yg berkaitan dgn keluarga. Penat pun x abis lagi walaupun dlm mood cuti. Well Semalam kami sekeluarga telah membuat bacaan yasin n tahlil kt rumah ni.



Alhamdulillah segalanya berjalan dgn lancar walaupun sederhana, ramai yg d jemput tp ada jg yg x dpt dtg atas urusan yg x dpt d elakkan, x pe la.. tp sedikit terkilan bila ada teman-teman yg kita jemput x dtg n x maklum awal, yg maklum awal tu kira d maafkan sbb kita hanya mampu merancang. Maybe lepas ni once ada event dkt rumah ni buat majlis tertutup shj kut x perlulah nk jemput kekawan walaupun BFF..

Sering kali bila ada undangan atau jemputan aku sekeluarga cuba utk memenuhi undangan tersebut, tp masyarakat sekeliling kampung aku ni mcm x reti pula nk bersosial. Nk kita dtg rumah mereka sj bila ada kenduri kendara or apa2 majlis, tp bila turn kita menjemput urm!! jgn kata batang hidung x nmpk bayang pun x de, so uols jgn jd mcm tu walaupun kita ni sekampung buatnya org pulaukan keluarga kita sendiri mo ingat la yerk!

 
Menerap budaya yg sering berlaku dlm masyarakat kampung aku, x tahu la sepanjang aku hidup ni x pernah la aku tgk masyarakat kt mana2 yg buat tahlil d rumah tu mengadakan bacaan yasin, but this is 1st time we all buat! Sepatutnya begitukan.. aku harap lepas ni akan berterusan amalan sebegini. Oklah uols nnti ada masa aku share lg story mory yg best n PANAS!! Adiosazz!!

No comments: