Journal 2010 ~ #165

Sedar tak sedar dah 24 tahun berlalu, semalam Disember 25, 2010 genap 24 tahun pemergian bapaku selamanya, moga2 dia di tempatkan dikalangan org2 beriman dan dikasihi oleh NYA. Tersedar dari mimpi sejenak baru teringat tgh check semula dalam diari yg lama gak aku simpan x buka, byk benda nk kena remind terutama skali pasal hutang2 ni.. tahun ni kena check dgn kekawan ada hutang ke x?? hihi.. bkn apa takut tak sempat org x halal kn tu yg merbahaya tu.. so kena la ambik inisiatif org kata. Ni bkn takat hutang aku dgn kekawan jer tetapi kekawan dgn aku pun ada gak ni.. yg 1000 hinggit tu pn x berbayar lg adeii bila nk bayar ni weii.. tu bleh cover 1 semester pnya yuran tu weii... yg seratus dua ratus tu pn x bayar lg adeii aku ni da mcm ceti plak hitung hutang2 org ermmm.. bila korg nk byr ni weii.. yg beli brg pinjam duit aku tu pn x bayar lg.. phm2 la bkn korg jer yg nk guna duit aku pon nk guna duit.. susah betul pd org2 yg berhutang x reti nk bayar ni pasni aku nk bkn kilang cop duit arr da rupa aku ni mcm ceti tmpt pinjam duit da boring tul.. ada kawan tp x reti nk byr hutang!! yg bertahun berkurun pn ada gak ni hey!! bila mo bayar huh?? esok mati x takut ker?? ko pikir la sndiri!!

No comments: