Journal 2010 ~ #167

Tahniah Harimau Malaya!! ngaum yg kuat di Indonesia.. walaupun banyak provokasi yg timbul tp skuad harimau malaya cukup kental dgn sume tu syabas skali lagi.. satu pujian utk anak-anak muda Harimau Malaya.. Walaupun tewas 1-2 di tempat lawan tapi berbekalkan 3-0 agreeget sebelum ini ternyata Malaysia mampu menembusi gawang lawan.. jika 26 Disember lalu Malaysia menang 3-0 pada pihak lawan tp ternyata Malaysia mampu membawa semangat lawan, kata org pantang menyerah sebelum mengalah, itulah Harimau Malaya.. kepada penyokong-penyokong fanatik Indonesia.. tlg hentikan tomahan kpd Pemain Harimau Malaya.. sebaik mana pun permainan korg sehebat mana pun korg tapi kesilapan tetap ada.. jgn pandang rendah atau hina pada kami.. Sedar diri sebelum terlewat kerana jika di bongkar satu persatu pasti kalian akan terasa terutama skali rakyat kalian di Malaysia.. 

Kadang kala aku mula menyampah benci dan meluat dgn penyokong fanatik Indonesia ni terlebih menghina.. melihat laman forum www.topix.com cukup menjijikan setiap perkataan, ayat dan kata-kata maki hamun seolah-olah melambangkan bangsa mereka kurang budi bahasa atau lebih tepat 'KURANG AJAR'. Entah lah aku pun pelik pada Kerajaan Malaysia ni.. ada ke pemantau di lakukan utk isu2 sedemikian? menghina rakyat Malaysia, paling menyedihkan nama pemimpin No.1 Malaysia dan kedaulatan Raja kita juga dibawa ke arena perang internet ini, cukup memalukan.. Sedih dgn semua ini menang memalukan dan memang x masuk akal.

Wahai rakyat seberang tolong hentikan segalanya, kerana banyak perkara yang kalian tidak tahu berlaku disini, jika rakyat kalian berada di Malaysia patutnya kalian bersyukur mereka boleh mencari rezeki yg halal di sini membantu keluarga miskin d kampung, kesian.. paling menyedihkan.. bila di beri peluang ada pula yang ambil kesempatan laku kan jenayah seperti rompakan, pembunuhan dan banyak lagi. Jika ada yg bekerja sbg pembantu rumah pula kes penculikan, penderaan kanak-kanak dan kecurian dalam rumah majikan pula ada. Entah apa nak jadi. Kenapa kita masih mendiamkan diri.

Kalau sebelum ni kedutaan Malaysia di Indonesia dibaling dgn najis dan 'JALUR GEMILANG' kita di bakar itu satu penghinaan yang amat teruk, jika beginilah perangai rakyat negara seberang kerajaan patut ambik tindakan tegas jgn biarkan segalanya. Patutkah Malaysia mengharamkan org luar bekerja di negara kita seperti negara Brunei yg hanya memajukan negaranya sendiri.. mengamalkan dasar tertutup kpd org luar.. kadang kala aku menjadi ANTI kepada mereka2 yg suka menimbulkn mslh bkn sume nye tetapi org yg suka membuat PROVOKASI.. so korg pikir2 la sendiri jgn biarkan org lain menghina kedaulatan kita rakyat Malaysia..

No comments: