Journal 2010 ~ #166

Hari ni aku nk citer pasal 2 isu hangat dalam life aku, pertama aku nk citer pasal bola, ahad lepas Malaysia benam 3-0 Indonesia, isu leser plak timbul.. penyokong indon plak sibuk kata pasal leser yg kena pada penjaga gol indonesia.. habis tu 1 Disember lalu tu yg diorg pancar leser pada penjaga gol kita Mohd Sharbinee Allawee Ramli di Stadium Gelora Bung Karno Jakarta tu apa cer?? tak bodoh ker?? kenyataan mereka tu kata Malaysia yg mula kan dulu atau diorg yg mula kan dulu?? aku terbaca gak paper pagi ni kata Julia Perez nak letak leser kat coli dia nk balas semula perbuatan leser tu kpd pemain Harimau Malaya kita?? tu lagi satu BODOH pnya artis HOTAK letak kat lutut.. memalu kan betul tingkah laku perangai artis INDONESIA yang sanggup buat perkara sedemikian
BUKTI...penjaga gol Malaysia Mohd Sharbinee Allawee Ramli terkena sinaran laser hijau (bulatan) semasa perlawanan peringkat kumpulan menentang Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno Jakarta, 1 Disember lalu. 
Satu lagi isu yg cuba aku bangkit kan entah la bila ada sesetenag individu ingin menjalinkan kerja sama antara MAS dgn Airasia.. dgn syarat kedua-dua syarikat Menang sama Menang?? iyer ker?? sebenarnya aku kurang setuju dgn hal ni, bg aku klau ada kerjasama pn biar berpadah2 sbb bg aku MAS ni adalah sebuah syarikat penerbangan yg punya kelas tersendiri berbanding dgn Airasia yg kurang dr segi hospitality nya.. Jika MAS kini punya anak syarikat penerbangan Firefly itu lebih baik dr bergabung atau punya kerja sama dgn Airasia.. kerana bagi aku persaingan yg seada ada ketika ini menguntungkan kedua-dua pihak. Bukan setakat itu saja aku rs Airasia patut kaji semula sistem perkhidmatan mereka yg aku tgk semakin  teruk terutama skali dalam caj yg tersembunyi berbanding dgn MAS dan Firefly. Walaupun ada pihak yang lebih mengetahui hal ini lebih mendalam tp aku sbagai penumpang kepada perkhidmatan udara ini mng kurang setuju dgn kerjasama jika mereka ingin membuatnya. 

Pengalaman buruk bersama Airasia memakan masa 4 tahun mengunakan perkhidmatan mereka. Banyak perkara yang membuat aku jd bosan dgn perkhidmatan mereka ni, jika dihitung d kira harga tetap masa mcm MAS tp perkhidmatan kurang ada pula caj tersembunyi, kini angin berubah arah MAS n Firefly menjadi pilihan kerana perkhidmatan berbaloi buat aku.. puas ati perkhidmatan hospitality pon berbaloi. Kalau nk bawa 20kg pon da termasuk dalam caj perkhidmatan, tukar tiket kurang 24j pon baru RM50. Airasia kurang 24j atau seminggu seblum nk terbang macam beli tiket baru. Lepas tu setiap masa asyik delay jer.. asyik2 delay..delay..delay bosan asyik menunggu saja!!  

Ermm.. tp lepas ni menang da x nak naik Airasia bkn best pon mkn pon nk kena beli, MAS & Firefly d sedia kn, perkhidmatan beg Airasia 15kg RM20 ringgit tp MAS & Firefly 20kg Free. Kalau beli tiket melalui internet mengunakan kad kredit Airasia Caj RM20 utk apa?? MAS & Firefly plak kalau beli guna kad kredittiada caj.. bila d hitung d kira balik lebih murah dan berbaloi beli MAS or Firefly tiket jika membeli Airasia tiket tak kira time promosi atau tak sama jer sebenarnya. Skg ni pon Firefly da ada flight dari KLIA ke Sabah/Sarawak so more then better ikuti perkhidmatan yg ditawarkan.. so klau nk tambang murah Firefly anak syarikat MAS pon da ada so fikir sebelom membuat keputusan yerk.. Adiosazz!!

No comments: