Journal 2011 ~ #170

1 Januari 2011, cepat betul masa berlalu usia pun makin meningkat tp itu bukan persoalannya. Semalam aku g tgk movie 'The Tourist' kt The Curve Damansara, dalam perkiraan lepas nk tgk movie tu kononnya nk tunggu smpi countdown 2011, kebetulan mlm tu ada konsert kt IKANO tp niat aku x nk g tgk Konsert just nk tunggu Countdown.. tp oleh kerana penat aku batalkn niat nk tnggu countdown tmbhan plak aku g dgn kawan erm.. what ever la bkn jd masalah pon x tnggu countdown next year klau ada umur bleh la g tngu countdown sorg2 pon x pe g kt genting ker best gak hahaha..

Erm.. mlm td inbox hp aku penuh dgn wish new year 2011 klau dr kekawan bkn seagama tu x pe la aku accpet tp ni kekawan yg muslim camner tu?? masa Awal Muharam ari tu x de sorg pn nk wish kt aku huhu dunia da nk terbalik da agaknya.. bkn nk pertikaikan sbenarnya tp itulah hakikatnya kata Malaysia ni negara ISLAM tp tgk la rupanya.. klau sambutan Awal Muharam x pe pon konsert kena taja oleh mana2 pihak.. tp bila new year fuh!! masyukkk byk plak tu siap taja artis luar negara lg datang Malaysia.. lepas tu klau tgk penonton yg dtg tu anak2 muda melayu kita.. isk!! kt situ la gejala sosial melanda, mungkin tgk konsert tu x salah cuma yg salahnya bila perkara yg x di 'hingini' berlaku.

Aku terpandang pd post wall FB kawan aku br ni.. memang betul jg kenyataannya gejala sosial makin bertambah n katanya lg bulan 9 ni pasti byk bayi2 yg akan d buang.. mula2 terpikir jg apasal plak?? rupa2nya kes new year huh!! lepas tu pagi td aku terlihat post wall sorg kwn lg ayat dia mng sempoi "menurut perangkaan malaysia malam td ramai yg kehilangan dara" fuh!! mng ngancam ayat tu tp x di nafikan sebenarnya mng berlaku pn benda2 mcm ni slalunya mng akn terjadi sbenarnya.

So korg ada mata guna utk melihat yg  baik, korg ada telinga dgr nasihat org tua, korg ada otak korg pk la sndiri!!

No comments: