Journal 2011 ~ #180

 18hb Januari 2011, 1st time nk fly with firefly airlines.. kata member-member yang dah pon menggunakan perkhidmatan firefly dr KLIA ke Kuching kata diorg best.. x tau la plak aku hihi.. tp today it time 4 me nk merasa penerbangan mengunakan khidmat firefly. Tambang pun berbaloi ler juga walaupun x tau pada ms akan datang tp hopely yg terbaik ler.. kini aku ada 3 pilihan utk memilih penerbangan mana yg ingin aku naiki MAS, FireFly n AirAsia. BUT dalam kamus hidup aku last year its the last aku menggunakan perkhidmatan AirAsia. Sebab perkhidmatan yg ditawarkan sebenarnya bkn yg memuaskan sebaliknya menyusahkan dan byk plak caj tersembunyi. Harap2 Firefly x de la caj tersembunyi n kekalkan perkhidmatan sedia kala. Lepas ni mesti ramai yg akn memikir utk perkhidmatan yg terbaik. Kata org ala membeli menang memakai hihi.. Mula2 pikir firefly ni guna kapal yg kipas kt luar tp bila servey kt website utk penerbangan Kuching n Kota Kinabalu ni mereka menggunakan Boeng 737-800 so kapal besar tu. Lagipun penerbangan bkn dr Subang Airport tetapi dr KLIA, so pengangkutan yg d sediakan BAS n KLIA Xpress. Kalau BAS ikut Airport Coach tambang RM10 dr KL Sentrel memakan masa sejam, kalau KLIA Xpress RM35 memakan masa 28 minit dr KL Sentrel. So pikir2 kn la n selamat beramal..

No comments: