Journal 2009 ~ #73

Hampir seminggu aku meninggalkan journal ni, rasa rindu teramat sangat.. alhamdulillah segala-galanya selamat, mom kat kampung pun sihat dan urusan untuk mencari tukang untuk buat rumah pun dah selesai, cuma sekarang ni aku kena betulkan design sedia ada. Hmm.. pada kekawan yang kat Sabah tu sorry lah tak dapat jumpa korang semua sibuk dengan urusan ada masa dan jodoh kita akan bertemu lagi (",)

Seminggu di kampung bagai setahun rasanya, tak tahan duduk kat rumah cuaca agak panas dan sejarah berulang kembali aku dah cut rambut aku yang panjang curl ni huhu memang sedih tapi nak buat camner memang aku dah niat nak potong at least rasa lega dan tak lah rimas sangat.

Hari-hari yang aku lalui cukup bermakna, kesabaran dan kerinduan amat teruji aku bagai terputus hubungan (al-maklumlah internet tak der kat kampung) cuma sms dan telefon sahaja menjadi penghubung, rindunya aku pada 'si dia' teramat sangat rasa nak demam pun ia tapi kena tahan dan sabar. Beginilah adat orang berjauhan, nak kata bahagia adakalanya perit bila berjauhan, terpaksalah tanggung entah esok kalau dah kahwin macamana yerk ?!hihihi (",)

Aku hanya menghitung waktu demi waktu moga-mogaan hari yang dilalui cepat berakhir dan aku segera kembali ke KL, setiap detik dan waktu aku cuba kuatkan semangat untuk melalui hari-hari tersebut, perasaan tu aku sorok daripada kaum kerabat aku takut-takut pecah rahsia, bukan tak nak share tapi buat masa ni biarlah semua tu kemudian sebab ia masih awal biarlah keadaan menentukan segalanya. Nasib baik anak-anak saudara sepupu menemani aku sekurang-kurangnya ada juga penghibur aku, tapi pengalaman ni mengajar aku lebih erti bersabar dan erti kerinduan sebenar. Kekadang seronok juga sesekali berjauhan hihi (",)

Buat 'si dia' now I'm home hope lepas ni tak nak lagi naughty-naughty tau hihi, kalau tak biar orang balik kampung duk lama-lama hihi (",)

No comments: