Journal 2009 ~ #71

Aku menghitung hari untuk bercuti tak sabar rasanya aku nak bercuti, dah lama aku tak bercuti sejak awal tahun. Destinasi kali ni aku pilih untuk balik ke kampung, namun makin aku hitung hari dan waktu ada sesuatu bakal aku tinggalkan untuk sementara waktu, pasti aku merinduinya. Memang tak lama tapi terasa dihati begitu sayu untuk berpisah walaupun sekejap. Mungkin aku perlu membiasakan diri ini untuk menjalani kehidupan sebegini. Kadangkala aku merasakan hidup ini terlalu istimewa disisinya terlalu banyak perkara telah dikongsi bersama, nasihat demi nasihat dan pandangan demi pandangan aku terima darinya.. aku bersyukur bertemu dengannya, kehidupan ini lebih menarik bila bersama dengannya.

Tapi kadang-kala aku tidak pernah memikirkan tentang perasaan dirinya. Hmm.. sukar buatku untuk mengikis apa yang telah berlaku dalam hidup ini. Tapi ada benar katanya.. aku telah lama menghabiskan waktu, tenang, wang ringgit dan pengorbanan aku selama ini tidak pernah dihargai, ketika ini aku sahaja yang memikirkan tentang diri orang lain tapi adakah orang itu memikirkan diri aku ketika ini? aku memilih untuk berdiam diri dan memohon maaf jika selama aku berada disisinya aku sering ulangi perkara yang sama, lalu aku merenung kembali dan sedalam-dalamnya memang betul dikatakan oleh nya.

Aku nekad untuk melepaskan segalanya.. kali ini biarlah aku menjadi yang baru dalam hidupku lupakan segalanya demi kebaikan hidup aku ketika ini. Sesungguhnya kegembiraan aku ketika ini ada bersamaku bukan ditempat yang lain.

No comments: