Journal 2009 ~ #68

Aku kaca ditengah ribuan permata... Senandung rindu mendayu... Mengiring langkah yang makin tersungkur..Terlalu jauh pendakian..Begitu tingginya pengharapan....Bermusim lama mencari tak ku temui sampai kini.. Tak henti jiwa dipalu..Dugaan demi dugaan menguji..Rebah dan bangun sendirian.. Mencari bumbung perteduhan..Mereka sering riang tertawa...Sedangkan aku hanya sepi sendiri...Perjalanan masa..Mengajar hati..Semakin tabah kini....Di dalam kemarau dan gerimis.Aku tetap tabah mengharungi liku-liku perjalanan tak pasti... Tuhanku..Aku bagaikan sebutir pasir..Yang lemah lagi kerdil..Teguhkanlah keimanan jiwaku..Agar tidak aku terpesong dari MU...Beribu teman ketawa..Payah sekali untuk ku temui...Yang sanggup bersatu..Di dalam susah mahu dalam senang...Yang hadir cuma kepalsuan ..Dugaan demi dugaan..Aku pasrah menadah tangan....

No comments: