Journal 2009 ~ #64

Ada banyak lagu yang sentiasa menggambarkan pasal hidup aku..antaranya masa aku dalam sedih-sedih..keluar lah lagu nie..

"Tidak kesampaian cinta kita, kubawa harapan ku pendam rahsia..ku dikejauhan mendoakan agar kau bahgia tiada lagi duka.. (FAZLEY ZAINAL,HARAPAN)

"Begitu berat melangkah, melihat kau bersamanya.. Adakah aku yang salah atau hanya helah saja..ku.. masih mencintai diri kamu.. bila kau menjauh, ku rindu.. (FAIZAL OIAM,MAHAKARYA CINTA)

tapi bila episod kesedihan dan bertukar, aku akan menyanyi dengan riang, lagu-lagu ini dalam hatiku..

"Pastikan kau dengan aku..jangan ada cinta lain..tak pernah aku terlintas, niatku untuk berpaling.. maafkanlah daku sayang, bila belum kau bahagia.. sejauh langit diatas, kan ku kejar bahagiamu.. (SITI NURHALIZA, PASTIKAN)

"Berdua denganmu, pasti lebih baik, aku yakin itu, bila sendiri.. hati bagai langit.. berselimut kabut.. (ACHA SEPTRIASA,BERDUA LEBIH BAIK)

dan kini aku bernyanyi lagu kegemaraan aku buat 'si dia'..

"Cinta antara kita tiada penghalangnya..Walau akhir usia ku menyinta dirimu..Ku hanya menunggumu bila tak kau cintaku.. Ku kan berjanji menyintamu sayang".. (DUTA, CINTA ANTARA KITA)
walau apa pun lagu-lagu berkumandang yang pasti hati ini, jiwa ini, naluri ini sentiasa ada pada 'si dia'

No comments: