Journal 2014 - # 506

Hi uols! salam kedamaian salam keamana, wow arini double entry weblog ni.. apa pun entri petang ni adalah utk promosi sebuat novel karya penulis baru iaitu Encik Zakaria Mamat yang bertajuk 'Air Mata Buaya'. Gaya bahasa dan penyampaiannya cukup santai dan mudah difahami, namun penuh bermesej dan pengajaran, Apa kata uols baca sinopsis karya ini lebih terlebih dahulu, check it Out!!


Sinopsis
Betapa bodohnya manusia, apabila hidup berpaksikan dunia. Lebih sia-sia andai menafikan kebesaran Yang Maha Pencipta. Heiya lahir bagaikan puteri raja dan Buaya anak kaum Orang Asli yang kurang serba-serbinya adalah antarainsan yang hanyut dalam badai nafsu yang bermaharajalela. Memang indah hidup apabila membiarkan diri hanyut dalam lumpur maksiat dan menobatkan wang sebagai raja!

Walau bagaimanapun, asyiknya cuma sementara. Hebat dihimpit masalah bergelora yang mengundang kepada kecewa, ternyata menongkah rahmat keinsafan dan hidayah Allah SWT di hati mereka.

Kehadiran Zulkifli Alias dan Ustaz Nuruddin Al-Medani ternyata bagaikan peyuluh cahaya. Namun mampukah kejayaan itu tercapai dengan sempurna? Lantaran kepayahan pendakian mereka untuk mencari petunjuk agama terlalu mencabar dan menuntut pengorbanan banyak nyawa serta air mata! Segalanya bakal terjawab dalam Air Mata Buaya!

Okey uols!! Apa tunggu lagi jom dapatkan novel ini di kedai2 buku berhampiran atau menerusi facebook penulis sendiri iaitu  Encik Zakaria Mamat, check it out yaw!!

No comments: