Journal 2013 - # 370

Hi uols!! Salam Taqwa salam ilmu utk uols, spt yg telah aku janjikn n nekad serta azam aku pd tahun ni weblog catatan journal aurora akan berubah sedikit demi sedikit tentang perkongsian ilmu yg lebih berguna n bermanfaat agar kita beroleh ilmu yg membawa ke arah kebaikan, cuma sy mohon jika ada salah n silap tlg perbetulkn agar sy tidak melakukan khilaf dlm penulisan blog ni.

Okies uols, kali ni perkongsian pertama utk catatan tahun 2013 ni aku ingin kongsikan topik 'Adat Bersanding Boleh diteruskan?'. Sebelum ni topik ni da pernah d bincangkan oleh para ulama, ustaz, ustazah cuma aku nk recall kembali utk uols yg akan membuat kenduri kahwin ni nnti, agar dpt la ilmu n kebaikannya kelak.

Dalam hal ini terdapat 3 perkara yang perlu kita ketahui semasa urusan adat bersanding ni iaitu:-
  1. Apakah tujuan persandingan diadakan?
  2. Apakah ada unsur-unsur haram dan khuradat dalam upacaranya?
  3. Di mana persandingan itu dibuat?

Ikuti artikel ni yg aku ambik dlm majalah 'Fardu Ain' yang da lama da terbitannya, semoga apa yg kita baca n perolehi ilmu itu dpt d amalkan kelak, amin.
Klik pada imej untuk membacanya

No comments: