Journal 2013 - # 367

Hi uols!! Assalamualaikum sume!! da 3 ari kita berada d dalam 2013 kn.. terasa begitu cepat sgt masa berlalu.. Ok la arini aku nk kongsi satu info berkaitan dgn Aura Reiki. Sebelum ni aku pernah mengikut asas aura reiki masa kt Sabah dalam tahun lepas, masa utk aku bawa downline aku utk ketahui cara bagaimana nk kembangkan bisnes Hi-Goat keluaran HR Marketing ni, Well yg turun masa tu ialah Master Mohd Khalid Sabran, Beliau ni mng org yg cukup dikenali dalam kalangan HR Marketing.

Mesti korg tertanya-tanya kn apa itu Aura Reiki kn.Menurut sumber n pembacaan serta research aku buat aura merupakan medan arus elektromagnet atau perisai halus yang terbentuk mengelilingi objek yang memiliki getaran gelombang tenaga didalamnya.Bagi menusia, getaran gelombang tenaga ini berkait rapat dengan tahap tenaga pada seseorang itu seperti; Minda, Emosi, Fizikal
Aura juga bertindak sebagai perisai diri dari getaran negatif disekelilingnya seperti sinar UV yang berlebihan atau kesan sinar inframerah yang merosakkan sel dan tisu tubuh manusia. Malah Aura juga melindungi diri dari kesan tindakbalas kimia buatan manusia seperti; Ketuhar, Televisyen, Radio, Telefon bimbit, Dan lain-lain perkakas elektrik dan elektronik.

Aura tidak terhasil dengan sendirinya tetapi merupakan biasan tahap tenaga dari sumber tubuh objek fizik yang mengalirkan tenaga itu.Justeru itu Aura ini bukan sahaja terdapat tubuh fizik manusia tetapi ia juga wujud pada hampir semua objek yang mengalirkan tenaga seperti;
  • Tumbuh-tumbuhan
  • Haiwan
  • Air
  • Batu-batu kristal
Aura bukanlah sesuatu yang perkara yang mistik atau pelik.Jika kita masih berasa mistik atau pelik, ini bermakna kita perlu memperluaskan lagi ilmu ini.Ia sememangnya wujud dan dengan kecanggihan ilmu sains teknologi, kita kini berupaya memahami dengan lebih jelas berkenaan dengan ilmu Aura ini.Kini, ilmu aura tidak lagi diletakkan status dongeng, karut atau mistik.

Tentu kita pernah dengar atau pernah mengamalkan mandi bunga bagi menaikkan seri seluruh badan, terutamanya pada pasangan pengantin yang ingin berkahwin.Amalan ini biasanya di amalkan oleh masyarakat melayu  pada zaman dulu. Mereka ketika itu mengamalkan tanpa perlu banyak alasan logik dan saintifik. Namun amalan ini sudah pun diterima pakai dan menjadi sebahagian adat resam sesetengah masyarakat.

Namun adat ini pernah menjadi isu disebabkan kepercayaan yang tidak berteraskan ilmiah.Generasi baru sering mempersoalkan rasional upacara ini.Apakah fakta yang dapat membongkarkan khasiat yang terselindung disebaliknya?
Namun Alhamdulillah, segala persoalan mengenainya mula terjawab apabila fakta mengenai Aura secara ilmiah ditemui dan mula mendapat perhatian.Ia juga telah berjaya membongkar dan menjawab persoalan yang menjadi rahsia ketika dahulu. Segalanya kini lebih releven untuk diterima apabila kita mula tahu dan belajar mengenai sistem Bio-energi manusia yang semangnya tercipta pada setiap pada kita.

No comments: