Journal 2011 ~ #209

Hari ni aku nk citer pasal masjid, kata org tua2 klau nk cr rumah atau beli rumah cr la yg dekat dgn masjid atau surau. Hmm.. bg aku tu betul n sgt2 bagus, tp zaman skg ni aku tgk jarang la org nk pikir pasal benda ni. Nk d jd kn citer baru ni aku g kenduri kawin opis meet aku ni, maklumlah kenduri mlm mata kurang ler peka kata org hihi.. jd aku n member aku sorg tu berhenti la kt tp bertanya pd hamba Allah tu bertanyakan masjid, boleh dia kata dia x tau.. bagai nk jatuh jantung aku bila dgr mcm tu. Isk!! betul2 memalukn, aku nk je tnya solat maghrib da ke blom sbb lepak kt warung tp jalan je.. terpaksa la kami redah jg mlm tu.. cr masjid.. akhirnya kami jumpa jg. Entah la aku rs malu dgn org melayu yg x tau masjid hmm.. selesai majlis aku perasan masih lg mamat2 tu lepak kt warung tersebut. Masyallah waktu da dekat jam 11 tp still lg lepak kt situ hmm.. mudah2an Allah memberi pentunjuk kpd mereka. AMIN..

No comments: