Journal 2015 - # 902

Salam Perpaduan Salam Perjuangan!

Palestine: Kami Masih Bersamamu..


Assalamualaikum! Hi uols! Arrghh! Hampir terlupa akan saudara saudariku yang berada di Palestine! Apa khabar mereka sekarang ni! Salam Ramadhan buat kamu di sana wahai saudara saudariku di Palestine, terutama sekali umat islam Palestine yang menyambut Ramadhan. Masya Allah makin aku alpa dan leka akan tanggungjawabku untuk mereka, Allahu Akhbar!! Dik kerana sibuk dengan urusan dunia dan bisnes yang aku jalankan ketika ini aku hampir terlupa akan mereka. 

Tiba-tiba saja terdetik tangan ini klik pada beberapa pages FB NGO yang berkaitan dengan Palestine, tiba-tiba air mata aku mengalir melihat keadaan mereka di sana, tambahannya lagi melihat mereka berbuka puasa dalam keadaan daif dan serba kekurangan, Ya Allah mewahnya aku di bumi Sabah ini tidak seperti saudaraku di Palestine.



Oleh itu, sama-samalah kita doakan mereka dalam keadaan yang baik dan sejahtera selalu.. Maka dengan ini aku akan membuat jualan amal melalui pembelian SimKad #OneXoX hasil daripada pembelian orang ramai RM1 akan disumbangkan ke Tabung Palestine melalui Aman Palestine untuk disalurkan kepada Rakyat Palestine. 

Untuk maklumat semua, Simkad #OneXoX ni adalah syarikat yang memberi penjimatan tanpa caj tersembunyi. Selain tempoh laluan yang diberi 28 bulan uols panggilan serendah 5 sen kepada semua rangkaian telco di Malaysia. Untuk maklumat lanjut uols boleh menghubungi aku melalui Call/SMS/WhatApps ditalian 0108388479. Untuk memilih number Simkad #OneXoX anda boleh melayari laraonexox.onexox. Hulurkan bantuan ringankan beban mereka yang memerlukan, setiap pembelian RM10 Simkad OneXoX, sumbangan RM1 akan dimasukkan Tabung Palestin. Sama-sama kita membantu mereka yang memerlukan.


No comments: