Journal 2014 - # 833

Salam Perpaduan Salam Perjuangan!

K3G 2014 yang mengecewakan!

Assalamualaikum! Hi uols! Kalau semalam aku cerita pasal MaGIC, hari ni aku nak cerita pasal satu lagi pameran yang agensi aku join. Apa pula halnya kali ni. Wow!! Memang hot buat aku geram dan angin satu badan!

Karnival Kerjaya dan Keusahawanan Graduan 2014 (K3G) telah diadakan di Dewan Tunku Canselor Universiti Malaya Kuala Lumpur pada 26hb - 28hb September 2014. K3G ini sebenarnya bertujuan untuk melahirkan usahawan dikalangan Graduan. K3G ini adalah program anjuran Kementerian Pengajian Tinggi dengan kerjasama Universiti Malaya.
http://myum.um.edu.my/doc/banner%20k3g.jpg
Tahun 2013 K3G telah dianjurkan di PWTC dan sambutan agak menggalakan. Tapi tahun ini K3G 2014 boleh aku katakan tak semeriah di PWTC.

Penganjuran ini memang nampak hebat kerana hebahan sana sini telah dibuat. Apatah lagi lokasi memang menarik dan cukup hebat. Tapi pada hari pertama kejadian pagi-pagi lagi aku dah bising dengan pihak penganjur berkenaan dengan parking yang disediakan. Dahlah parking jauh lepas tu komunikasi antara penganjur dengan sekuriti parking entah apa-apa. Mula-mula kata parking B terletak bersebelahan dengan Marquee Tent, kemudian Sekuriti parking kata itu bukan parking B. Yang orang jadi marah adalah penanda arah untuk parking tak disediakan. Malahan cukup mengecewakan bila parking untuk peserta pameran yang terlibat adalah terhad dan pemilik parking A dan B juga adalah sama saja.
Bayar mahal-mahal tapi service yang diberi tak setimpal dengan apa yang dibayar. Terutama sekali pada gerai jualan yang pihak agensi aku telah beli. Dahlah kawasan open tak ada tempat letak barang keselamatan pun tak terjamin. Kawasan Marquee Tent pula agak suram dan tak begitu banyak sambutan boleh dikira, pengunjung yang datang, terutama sekali di booth agensi aku. Hmm.. Memang mengecewakan. Sehinggakan ada agensi yang membuka booth hanya sehari sahaja kemudian blah begitu sahaja. 

Apapun kejadiannya, perkara dah berlaku tahun depan kalau ada offer lagi, nak cakap kat boss sorry not interested anymore! 

No comments: