Journal 2012~ #322

need my privacy!!
Hi uols, seawal pagi ni aku nk menulis dlm weblog aku kali ni, smlm balik lewat dr opis sbb ptg lepas opis hours ada meeting unit as a rutin my unit. Well balik jer jalan plak jam dr selayang nk ke rawang x pernah2 jam jd jam plak d jd kn cerita penat driving tekan paddle minyak, break n clutch. At last aku berhenti kn tepi jalan, terpaksa qada solat maghrib yg x pernah2 aku buat slama ni isk!! betul2 menyusahkan hal dunia ni. Nk d jd kn citer rupa3nya ada kemalangan berlaku lori bawa besi terjatuh atas jalan n mayb ada yg tercerdera bukan alang2 benda jatuh siap pakai krin lg nk angkat benda tu, mahu x mau terpaksa jg smbng perjalanan sbb x nk duduk lama tepi jln. Smpi kt rumah jer azan isyak berkumandang betapa aku jd manusia paling rugi bila tertinggal solat maghrib walaupun boleh d qada tp merasa melakukan dosa teramat2 sgt!!

Ok la, smlm hari yg bukan mengembirakan buat aku tekanan demi tekanan aku terima seolah2 x de privacy life utk aku, itu x boleh ini x boleh nk keja pn seolah x ikhlas nk buat da sbb terlalu byk sgt benda yg d larang. Macam ni la manusia bkn sume nya sama ada manusia boleh bkerja dlm keadaan yg bising bingit dsb, tp manusia mcm aku perlu kn ketenangan, ketenteraman n penghayatan pd keja aku sndiri. Keja aku x sama mcm org lain, keja aku perlu penumpuhan 100% mana tnya silap ckit benda tu x bleh running cuba tnya kekawan yg keja jd programmer!! klau diorg tension mampu ker diorg buat keja dlm keadaan yg bising n tertekan? klau ada tu mungkin x sume tp 100% aku tgk kekawan aku n terutama lecture ms study dulu pn kata perlu penumpuhan yg lebih bagi menghasilkan sesuatu koding yg baik. 

So.. sama la mcm aku klau da  environment aku ni bising, melalak, bercakap mcm pasar mcmna aku nk tumpuhkan keja aku yg 100% tu? sape nk jawab at least bila aku tutup telinga tu maknanya aku ada daya tumpuhan keja utk aku siapkan harikan ari tu jg bkn kerja bertangguh!! x paham la manusia ni, aku sorg jer ker yg kena tegur atas kesalahan sebegitu yg lain x plak?! mng diskriminasi!! x pe la kita tgk jer nnti. Hidup ni bkn slamanya.. esok lusa mati jg!!

No comments: