Journal 2012~ #321

hi uols!! terasa lama x update weblog ni padahal baru jer minggu lepas aku update (^_^). Btw beberapa arini ni aku bz ckit dgn pelbagai aktiviti terutama skali dgn urusan seri paduka baginda n jg hal2 kt opis ni. Sabtu lepas aku g universiti malaya utk seat exam, well as uols know yg aku umumkn dlm FB baru2 ni, alhamdulillah so far aku bleh la jawab utk exam tu, tp yg x paham tu kenapa mesti ada exam math yerk?? da la exam math sek menengah plak tu huhu mng zaman tok kaduk pnya soalan yg sudah semestinya aku tk ingat2 apa2 formula pun (>_<) tension jg masa tu nk jawab pn dlm 40 minit jer utk 40 soalan huhu mng mencabar siut tp sib baik bleh jawab walaupun sengsara memerah otak kata org huhu. Well if my rezeki kt sana insya allah. Aku percaya pada rezeki Dia, ya la kn smpi bila nk ddk d tmpt yg sama jer 7 tahun beb!! bertahan mcm tu jer, da la berjauhan dgn family terutama skali mak aku mng teda kesudahannya jg. So langkah pertama yg perlu aku ambik ialah mencuba sesuatu yg baru biar apa pun terjadi lepas ni pasti akan berhasil terutama skali klau kt negeri kelahiran aku. Tanggungjawab sorg anak adalah pd org tuanya lebih2 lg aku ni anak tunggal n my mother plak ibu tunggal perhatian perlu pada dia semata2 selagi aku x kawin. 

Hmm.. Payah jg bila jd anak tunggal ni sbenarnya kira sgala masalah family d bahu sndiri org lain x rasa mcmnya aku rs sebenarnya kos sara hidup memang tinggi, apatah lagi beberapa bulan ni asyik ulang alik KL-KK jer kiranya parak duit poket aku ni. Saving asyik kurang jer isk!! smpi bila mcm ni, mng kejam kehidupan sebegini sbenarnya huhu!! Tp apa pun terjadi slepas ni biarlah kehidupan d teruskan susah senang aku tanggung sendiri bukan ada org nk tanggung pn, yg tahu derita sakit perit tu aku sndiri x mo da share2 dgn org, buat menyemak jer!! org2 skeliling or kekawan baik pon bkn bleh percaya mcm mulut murai pon ada huhu!!

Life must goes on!! yg penting aku happy with my life, x de sape yg tahu apa yg berlaku pd diri aku jatuh bangun aku sndiri. Sokongan mom aku n 'si dia' jer buat aku kuat ketika ini. Skg ni soal utk berumahtangga aku tangguhkn dulu. Iya ler klau nk kawin pon hidup berjauhan serupa x kawin jg org kata better mcm ni dulu, mana tahu rezeki tahun dpn dpt lubuk baru terutama skali kt tempat kelahiran aku sndiri pasti aku lompat jg.. baru nk rancang yg terbaik utk masa depan. 

Ok la uols, now i need to be continue my work nnti org ada plak org kata 'Aku bayar gaji utk nko buat keja nko bkn makan gaji buta plak!' huhu adiosazz!!

No comments: