Journal 2012~ #326


Hi uols, agak kesibukan plak utk beberapa arini dgn tugasan harian, final task da hampir selesai tinggal ni print out jer utk dokumentasikan sume urusan keja seri paduka baginda (^_^) ok la uols arini da jumaat tinggal beberapa ari lg nk raya aidil adha, wah!! mesti bestkn terutama skali bg mereka2 yg tahu erti sebuah pengorbanankn, well tahun ni aku akan beraya kt sabah jg walaupun x semeriah kt semenanjung ni tp aku cuba meriahkn dlm keluarga aku jer, tahun ni berapa ekor lembu korg qurbankn hihi (*_*).. tahun ni aku n skeluarga x de buat qurban sbb rezeki x mengizinkn tp apa2 pun tahniah kpd kekawan yg buat qurban tahun ni, insya allah tahun dpn plak klau x de alar melintang n murah rezeki pasti ada bahagian utk aku buat (^_^). 

Menanti Lambaian Kaabah
Sebut pasal raya aidiladha atau org kita slalu sebut hari raya qurban ni slalunya akan ramai umat islam akan menunaikan fardu haji bg mereka2 yg mampu. Well perasaan rindu utk menjejakkan kaki ke Kota Mekah Al-Muqaramah buat aku rasa ingin melangkah skali lagi, insya allah, register da buat da kuota utk pergi pon da dpt kini usaha nk kumpul duit nk pergi skali lg, insya allah. Kata mak aku yg pegi 2 tahun lepas byk da perubahan berlaku d Tanah Suci Kota Mekah n Madinah.. Mesti bestkn, da la ramai org berkejaran mengerjakan ibadah ramai plak rupa n ragam kita nmpk. Masyallah insah ciptaan Ilahi. Pertama kali menjejakkan kaki di hadapan kaabah menitis air mata kerana melihat kebesaran Ilahi kerna wujudnya kaabah sume umat islam berkumpul utk melihat penyatuan dan bersatu padu dlm merealisasikn ibadah. Insya Allah azam nk pegi lg mng kuat, smpi termimpi2 smpi kt tanah suci, insya allah..


1 comment:

hasmardy said...

Selamat Hari Raya Aidiladha