Journal 2011 ~ #215

Buka jer TV citer politik, berita pun sama.. adoii pening kepala aku da bosan aku tgk.. naik muak aku dengar telinga aku ni klau boleh bercakap naik benana da weii.. x de citer lain ke nak sembang org tu kata org ni, org ni kutuk org tu.. menang jd pemerinta mcm2 korg nk ckp boleh la tp rakyat?? slalu jer tertipu. Pernah ker korg pikir tanya n selami ati rakyat. Skg korg pikir ker soal menangi masalah pengangguran, masalah kenaikan harga minyak, gula dan sbg nyer. Pernah ke org tnya kualiti pembelajaran di sekolah2 n IPT dan IPTS tu memenuhi keperluan pasaran?? sebenarnya itu yg penting bukan tunding jari sana sini. Aku sbg rakyat kekadang da naik bosan dgn cerita politik. 

Yang terpelajar tapi kelakuan moralnya plak kurang, masih lagi nk menegakkan keadilan diri kekadang aku tgk perjuangan parti tu jd parti perjuangan peribadi. Hmm.. ntah la x tau siapa yg betul siapa yg salah. Aku sbg rakyat jadi bosan dengan sume ni. byk omongan kosong yg terlaksana dan di laksanakan tu alhamdulillah terima kasih, tp klau x laksana pancing undi plak x dpt tu yg masa kempen sume all out. 

sekadar suka-suka saja

No comments: