Journal 2011 ~ #216

Ayam dulu ker atau telur dulu??
Hmm.. walaupun isu agak basi bagi aku tapi skg ni di media2 massa sibuk citer pasal telur ayam tiruan hahaha.. best betul tgk berita ari2 citer pasal telur ayam.. kalau dulu org sibuk persoalan ayam dulu ke atau telur dulu?? kekadang aku sndiri pon x tahu nk jawab yg mana satu. Agaknya ayam pon tertanya-tanya mcmna dia wujud d muka bumi ni hihi..


Kadang kala pengguna jd serba salah nak beli telur d pasaran selain terlalu banyak gred, tp pada aku sama je yg gred A ke gred B ke apa ke janji telur. Tp buat aku jarang membeli terus sebegini sbb nye aku lebih suka membeli telur LTK Omega Plus tak pun NutriPlus Low Cholesterol Content. Biar mahal tp berkhasiat itu sebab bukan selalu ambil telur ni cuma seminggu skali jer pon. Apa2 pon ni ada sedikit info yg aku dpt drpd teman2 blog lain utk perbezaan telur ayam yg asli dgn yg tiruan. So pada pengguna bijak berfikir sebelum membeli, kata org ala membeli menang memakai so pikir2kan la yer..

No comments: