Journal 2009 ~ #31

Kenapa tiba-tiba aku nak tulis pasal hati ni ye....hmmm..entahla....aku cuma nak bantu hati aku untuk cari penawar hati....kerana hati ini perlukan penawarnya saat ini...begitu banyak ujian yang sedang aku hadapi sekarang... Hmm bak kata orang...bila MELIHAT sesuatu... HATI memberikan definisi, minda yang bertanya mula berfalsafah lalu turun ke pena untuk berbicara...dan oleh sebab itu lantas aku terus berbicara disini bagi mengurangkan rasa perit dihati...sebentar tadi aku telah berbicara dengan penciptaku...itu lagi mudah...kerana tak perlu aku menaip seperti saat ini....Sesungguhnya DIA Maha Mendengar dan Mengetahui setiap sesuatu yang terjadi....dan hasilnya...Aku lebih tenang sedikit....

Berkali-kali aku ucapkan pada diri ku...peristiwa kelmarin itu hanya ujian...mungkin Allah ingin menguji aku....namun setiap kali itu juga aduwullah musuh Tuhan itu menghasut mindaku....menghasut aku untuk terus bersangka buruk terhadap dirinya...Ya Allah ampuni dosa-dosa ku ini...Aku percaya pada janji-janji Mu YA ALLAH... "Tidak akan Engkau uji manusia di luar tahap kemampuannya" ....aku yakin aku masih mampu bertahan lagi...menjaga hati ini....menjaga dan terus menjaganya....

Ya Allah....tunjukkan lah aku apa yang terbaik untuk diri ku....Jika sesuatu itu bukan milikku....jauhkan lah dirinya dari diri ku supaya suatu hari hati ini tidak luluh melihat ia pergi...bawalah dia pergi bersama angin ke tempat yang seharusnya...bawa dia pergi jauhhh dari ku....biar aku menangis saat ini....dari aku menangis di kemudian hari....tapi jika sememangnya dia tercipta untukku....ikatkan lah hatiku dan hatinya agar ianya kekal sehingga ke hujung nyawa....

Semoga aku terus kuat menahan dugaan dan ujian ini,cukuplah jika diberi sedikit sahaja kekuatan untuk terus bertahan~ameen...

No comments: