Untuk Kamu Jiwa Jiwa Yang ku Sanjung

Otak aku ligat untuk bercerita, time is quality be alone am I right? Saat ini aku mula memikirkan ruang masa yang ada. Kalau dulu aku banyak menghabiskan aku bersama rakan-rakan masa aku dirumah aku kurang ada saja untuk aku lakukan bersama kawan, sampai aku abaikan masa aku bersama mak.
Aku pernah kehilangan sebelah sayap sewaktu usia ku 2 tahun. Bapak meninggal pada tahun 1986, ahh! Seusia begitu apa yang aku tahu dan mengerti. Belum kenal erti kehidupan, belum juga kenal erti kehilangan. Lama kelamaan aku mulai terasa bila melihat rakan lain punya keluarga yang sempurna, tapi tidak pada aku.

Membesar bersama mak cukup mengajar aku berdikari, serba serbi sederhana. Kadang aku merungut kerana aku tak seperti orang lain, tapi mak cuba penuhi. Mak cukup tabah dalam ujian setiap apa yang dilalui dia tenang, mungkin dari dia aku ambil kekuatan itu dan cuba bertenang ketika dilanda ujian.

Berbalik kepada masa.. Aku hampir terlupa sejak mak tak sihat aku tak punya masa yang cukup untuk bersamanya, kalau dulu hujung minggu ada saja aktiviti kami berdua. Bercuti bersama, shopping atau keluar makan bersama. Tapi sejak mak terlantar di katil aku mula lupa semua tu, semua aktiviti hujung minggu ku, aku penuhi dengan aktiviti aku sendiri. Hiking, jogging, etc aku lakukan sendirian, aku mula lupa akan mak. Allahuakbar kesilapan besar yang aku lakukan. Tapi aku tak pernah lupa keperluan harian dia seperti pampers, vitamin, makanan tambahan, urusan perubatan dll. 

Kini bila mak sekali lagi masuk HDW (High Dependency Award) masa yang ada terlalu terhad, 2 kali sehari sahaja untuk melawat dalam 2 ke 3 jam sahaja diberi. Baru terasa masa untuk mak terlalu singkat dan berapa banyak aku bazirkan masa aku sebelum ini pada kawan. Kesilapan yang aku undang sendiri dan aku bazirkan tanpa aku sedari. Allahu Rabbi. Maafkan aku mak atas segala khilaf itu.

Namun aku takkan pernah menyerah mak, biar aku sendirian aku akan kuat untuk mu mak, biar aku bukan lahir dari rahim mu, aku tahu tanggungjawab ku sebagai anak, aku tak akan biar mak sendirian, susah senang apa jua segala kemungkinan aku akan lakukan sebaik mungkin. Insya allah mak, segalanya untuk mak untuk jiwa-jiwa yang ku sanjung.


Hari ini ku kembali
Membawa cerita
Anak muda yang bermimpi
Menawan dunia

Ditolak ditarik
Jatuh ku bangkit
Percaya pada-Nya

Ditolak ditarik
Jatuh ku bangkit
Percaya pada-Nya

Ku impikan semuanya sempurna
Tak pernah takut aku dengan dunia
Biarpun jalan berliku
Tetap ku tiba di situ
Untuk kamu
Untuk kamu

Untuk kamu

Esok pasti ku kembali
Membawa ceriya
Anak muda yang berjaya
Menawan dunia

Ditolak ditarik
Jatuh ku bangkit
Percaya pada-Nya

Ditolak ditarik
Jatuh ku bangkit
Percaya pada-Nya

Ku impikan semuanya sempurna
Tak pernah takut aku dengan dunia
Biarpun jalan berliku
Tetap ku tiba di situ
Untuk kamu
Untuk kamu

Ditolak ditarik
Jatuh ku bangkit
Percaya pada-Nya

Ditolak ditarik
Jatuh ku bangkit
Percaya pada-Nya

Ditolak ditarik
Jatuh ku bangkit
Percaya pada-Nya

Ditolak ditarik
Jatuh ku bangkit
Percaya pada-Nya

Ku impikan semuanya sempurna
Tak pernah takut aku dengan dunia
Biarpun jalan berliku
Tetap ku tiba di situ
Untuk kamu
Untuk kamu

Biarpun jalan berliku
Tetap ku tiba di situ
Untuk kamu
Untuk kamu

Untuk kamu!!!

No comments: