Penantian itu

15 Ogos 2018 - Hari kedua aku masih menanti di luar unit kecemasan HQE1, mak masih lagi di zon kritikal, belum ada sebarang berita. Fikiranku kusut seketika apa nasib mak kat dalam tu.

12.30PM aku bergerak balik ke rumah, dalam keadaan yang agak keletihan dan penat aku memandu dalam keadaan hati. Setiba di rumah aku melihat keadaan rumah terutama di ruang tempat tidur mak, sedikit sebanyak merentap jiwaku, ku usai apa yang patut. Perkara pertama yang harus aku lakukan menyediakan keperluan mak untuk ku bawa ke hospital. Baru aku kemas keperluan aku. Sempat juga aku menjenguk dapur dan juga rumah kucingku. Alahai Mr.Salem, Leo dan Dell sorry mummy busy sampai terabai kamu bertiga.

Selesai usai diriku, sekitar jam 2 pagi aku bergerak semula ke hospital, Arghh! Dalam hati memanglah kata penat dan letih, mahu saja aku gerak awal pagi nanti. Namun aku memikirkan keadaan jammed selepas subuh dan ruang parking yang terhad. 3 pagi aku disekitar Kota Kinabalu, perutku terasa lapar. Baru aku sedar aku tak makan berat dari tengahari kelmarin, hanya air kosong dan minuman panas sahaja menjadi alas perut. 3 pagi adakah kedai makan buka selain kedai mamak? Terpandang restoran makanan segera 24 jam, otak ku hanya nak makan benda yang simple dan untuk alas perut sahaja. Selesai urusan makan aku bergerak ke hospital. Mujur ruang parkir banyak yang kosong. Kerana terlalu letih aku tidur dalam kereta.


6.30pagi aku terjaga, maklumlah aku cuti dari solat subuh, aku memandang bekalan herbalife ku rezeki sarapan pagi aku hari ni. Pagi ni aku ke unit kecemasan, mak telah dipindahkan ke HDW (High Depancy Ward), bila aku sendiri pun tak tahu. Terpaksalah aku menunggu waktu melawat tengahari ni.

No comments: