Tahun ni Aku dah PENAT!

Assalamualaikum & Salam Perjuangan!


Hi uols! Tiada kisah yang kita lalui dengan indahnya. Tiada kata yang bisa kita lalui dengan gembiranya. Terlalu banyak yang kita tempuhi dan lalui saban hari. 

Adakalanya pendat dengan sandiwara manusia. Begitu juga dengan aku yang hidup dikelilingi manusia hipokrit dan penuh lakonan. Adakalanya senyuman pun boleh jadi plastik! Bahaya itu, bukankah senyuman itu satu sedekah sebenarnya? Tapi kini tidak lagi pada mereka yang sanggup hidup dalam kepura-puraan.

Cukup-cukuplah tu, biarlah aku berundur diri dari semua sandiwara dunia ini. Aku bukan manusia yang hidup dalam kepura-puraan. Aku cukup penat dipergunakan sepanjang masa dengan mainan dan sebahagian skrip kehidupanmu. Biarlah aku pergi dengan tenang tanpa rasa perlu hipokrit sepanjang zaman.

No comments: