Journal 2015 - # 886

Salam Perpaduan Salam Perjuangan!

Hospital Queen Elizabeth II: Parking oh Parking Sesak dan Merbahaya

Assalamualaikum! Hi uols! Baru-baru ni aku bertandang ke Hospital Queen Elizabeth II (HQE II) Kota Kinabalu kebetulan ada urusan yang tak seberapa nak rasmi. Well aku paling tak suka nak datang ke kawasan Hospital Kerajaan ni, salah satu masalah ialah parking! Entah bila nak sudah masalah yang timbul tak kiralah ada parking bertingkat, berbayar atau apa sekali pun ruang yang tersedia. 

Pada aku service kenalah tip top, bayar sikit tak apa janji keselamatan terjamin pada harta benda pengunjung. Sebenarnya aku tak tahulah sama ada korang sedar atau tak, korang perasan atau, keadaan parking di sekitar HQE II memang sesak dan terlalu padat yang teramat sangat terutama sekali waktu kemuncak. 

Biarpun parking bertingkat disediakan namun double park, parking di corner, parking pada ring jalan ke parking mengundang kepada kemungkinan kemalangan. Patutnya pihak berwajib patut memikirkan masalah yang dihadapi oleh pengunjung yang memerlukan parking. 

Tak tahulah pihak keselamatan hospital ada membuat rondaan atau tak di parking bertingkat ni. Berikut keadaan parking sekitar parking bertingkat di HQE II:

Parking di corner
Double parking
Lalu utama keluar dan masuk parking dari aras baru menuju ke aras 1, kiri kanan kenderaan parking
Double Parking

Parking diantara ring naik ke aras atas.

No comments: