Journal 2013 - # 434

Hi uols!! so sweet day this morning, today is monday!! it's working day.. Syukur still bernafas lg utk meneruskan kehidupan ini sbg hamba Allah SWT. Seawal pagi lg aku da smpi opis hihi, terlebih awal la plak, padahal aku nk mengelak drpd jammed yg teruk :P

Oklah, klau sblom ni aku da share pasal my late BFF yg da meninggal (Al-Fatihah) today i would like to share about dunia aku sendiri. Finally i get all my rest of my life, fuhhh!! Life mng la penat tp begitulah manusia yg di cipta oleh DIA yg lebih maha hebat lg maha berkuasa (Allah SWT). Well the rest of my life aku x pernah rasa setenang yg aku rasa pada pagi ini. Maybe Allah menentukan segalanya. 

Bahagia di hati damai di jiwa, boleh lah dikatakan dlm jiwaku ini. Sepanjang kelahiran aku d bumi DIA ni aku cuba mencari sinar bahagia sendiri n menapak mencari kebahagiaan di Dunia, apa yg aku temui adalah palsu semata-mata, tiada yg indah seindah kebahagiaan drpd Allah. 

Walaupun beberapa kali kecewa dlm hidup, jatuh bangun aku, kegagalan aku tempuhi dlm hidup ini, tp akhirnya aku cuba temui bahagia di hati ini. Almost 2 years, aku cuba berubah.. mencari sape sebenarnya diri aku, rupanya ia dekat dgn aku iaitu hati aku sendiri memberitahu aku adalah aku, insan kerdil sekerdil kerdilnya disisi Allah SWT. Dibibirku kutitipkan doa dan zikir, dihatiku ku pahatkan nama Allah dan Rasul-Nya, dijiwaku aku cuba panjatkan rasa syukur yg kumiliki. Ternyata itulah yg aku temui selama ini. Mendekati-Mu ya Allah membuat aku damai, setiap alunan zikir dan madah al-quran-Mu buat aku tenteram. Dini hari waktu sunyi seawal pagi sebelum subuh aku bersujud kpd Mu mencari keredaan Mu. Alhamdulillah aku temui itu sume di dlm sanubari aku ini.

Pernah kecewa dgn hidup ini, kecewa d tinggalkan, kecewa kerana kegagalan dan mcm2 lagi tp itu sume bersifat sementara, kerana aku tahu Allah sentiasa bersama aku dan menyayangi aku selamanya sehingga nafas terakhir aku. Terima kasih ya Allah kerana beri aku kesempatan utk terus mendekatkan diri aku pd Mu, Ya Allah lindungi aku sentiasa dalam susah dan senang, Amin.

No comments: