Journal 2012 ~ #300

Hi uols, mungkin aku akan kembali lg utk sepenuhnya dlm bloggernya, dunia FB mula buat aku bosan n rasa x best sgt tp mungkin akan d kurangkan just utk promosi weblog aku ni jer kut FB n twitter. Now I'm fulltime a blogger again. mungkin selang seminit post atau sejam pasti akan weblog aku ni akan jd rancak isu yg di shared kn bersama, mayb i need to change the new one tamplet kut, kekadang boring jg color purple ni, but in planing okey!!

Hmm.. arini aku nk sembang ckit pasal lagu2 nasyid d M'sia ni, korg pasti akan alunkn irama nasyid ni time2 ada acara agama or bulan ramadan jer kan, anywhere mungkin kpd kekawan yg mng minta nasyid mayb always. Oklah aku bkn nk citer pasal bila lagu nasyid d alunkn, baru2 ni aku tune radio dlm keta aku ni tetiba IKIM.FM plak yg kuar then time tu lagu nasyid 'Adakah Kau Lupa' tengah berkumbangan. Hmm.. lagu ni mng best giler sbb lagu ni menceritakan tentang sejarah islam. Anywhere aku x reti sgt nk citer panjang uols dgr kn dulu lagu ni yerk!!

~ Adakah Kau Lupa - Saladin ~


Adakah kau lupa
Kita pernah berjaya
Adakah kau lupa
Kita pernah berkuasa

Memayungi dua pertiga dunia
Menrentas benua melayar samudera
Keimanan juga ketaqwaan
Rahsia mereka capai kejayaan

Bangunlah wahai anak bangsa
Kita bina kekuatan jiwa
Tempuh rintangan perjuangan

Gemilang generasi yang silam
Membawa arus perubahan
Keikhlasan hati dan nurani
Ketulusan jiwa mereka berjuang

Sejarah telah mengajar kita
Budaya Islam di serata dunia
Membina tamadun berjaya
Merubah mengangkat maruah

No comments: