Journal 2010 ~ #142

Kalau semua org kita nk kena faham diri, jaga perasaan dan hati mereka.. habis tu siapa yg nk jaga soal hati dan perasaan serta fahami diri ini?? cuba jawab utk aku? ada?? Hmm.. manusia selalu macam tu tak pernah nak serius utk memahami org lain asyik kita juga yg kena fahami dan memahami. Aku da bosan dgn sume itu asyik2 aku jg yg memendam rasa, menyimpan sakit di dada.. lantak la lepas ni apa nk jd.. jd la aku da bosan dgn menjaga hati dan perasaan org lain, memahami diri org lain sbb bkn ada org yg reti nk faham diri aku jg. Asyik2 ckp sabar.. sabar.. sabar, so now u all jer ler yg sabar dgn perangai aku k..

Malam td aku mlayari suatu website aku rs kesian sgt website tu, terasa nk hulur bantuan dan menaik taraf website tersebut, teringin nk mncuba nasib tapi masih dlm pertimbangan, perkara ini aku da bincangkan dgn parents aku dan jg beberapa org dlm ahli keluarga serta teman rapat. Kalau ada peluang n rezeki tempat lain lebih baik pergi dr duduk tempat lama..

Tp ada jg teman bg nasihat nk kuar dr tempat lama biar kuar dgn kemenangan dan kebaikan, sbb terasa jg bila ada org x ambil peduli pasal keje kita bkn sume yg buat mcm tu tp hakikatnya mcm tu ler.. so ikhtiar utk berfikir utk yg lebih terbaik dalam hidup ini.. Mungkin aku perlu bersendirian lepas ni dan pd mereka2 yg selalu d sisi ini mohon maaf akan ku lenyap buat seketika dr pandangan mata.. mungkin sementara atau mungkin selamanya..

No comments: