Journal 2011 ~ #188

Tepuk dada tanya minda.. kenapa nak politikan soal keselamatan pelajar kita di Mesir.. tolak tepi sume unsur politik pentingkan keselamatan pelajar kita rakyat Malaysia. Ikuti cerita seterusnya

PAS sabotaj ! Hasut pelajar di Mesir jangan naik pesawat kerajaan BN

Selepas kerajaan BN menghantar misi bantuan ke Mesir bagi menyelamatkan ribuan pelajar rakyat Malaysia di sana , talibarut2 PAS di Cairo tidak duduk senang sekali begitu juga pemimpin2 mereka di sini.

Ini blog Krisis Mesir Nasib Rakyat Kita yang bersumberkam PMRAM yang kononnya memberikan maklumat terus kepada rakyat Malaysia mengenai situasi di Mesir . Blog ini cakap perjalanan Jeddah ke KL ditanggung sendiri, betul ka?

Terbaru berita dari Cairo yang dimaklumkan oleh blog Medan Info Kita.,tersebar pula berita menerusi sms palsu... "jangan naik pesawat ke Jeddah, sebab dari Jeddah nak balik ke Msia kamu kena tanggung sendiri tambangnya.."

Kalau rakan blogger yang berada di sana sendiri melaporkan kerja khawarij PAS.. memang sah la parti ini dengki dan mahu sabotaj usaha murni kerajaan dengan menghasut pelajar2 Malaysia agar jangan naik kapal terbang kerajaan BN ini. Sebab kita boleh lihat sendiri sumber dari blog di atas ini lebih kurang sama saja dengan sms palsu ini.

Tetapi hakikat sebenarnya di sana tidak seperti apa yang disebarkan sms palsu ini . Pihak delegasi seperti Dato Seri Jamil Khir, Presiden Kelab Putera 1 Malaysia Dato Azeez dan Timbalan Menteri Luar, Kohilan Pillay terpaksa berusaha pulak yakinkan pelajar pelajar kita bahawa semua perbelanjaan ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan, termasuklah bayaran airport tax.

Kerajaan nak pi selamatkan mereka tetapi tak sangka pulak tambah kerja untuk memujuk mereka pulak untuk naik kapal terbang. Ini semua kerja puak-puak kopiah putih cap bulan la yang hasut budak2 totok PAS di sana agar jangan terima bantuan kerajaan BN.

Kalau depa ini semua tak mahu naik kapal terbang cap BN .. tak pa la .. lantak pi la kerana depa, mungkin budak2 ini nak belajar sangat kat rakyat Mesir bagaimana nak jatuhkan kerajaan melalui demontrasi. Dasar tak kenang budi!

No comments: