AWAS! Buat anda yang tidak mengambil sarapan pagi!!

Assalamualaiku & Salam Perjuangan!


Hi uols! Sedia maklum semua orang tahu kepentingan sarapan pagi. Kalau tak ambil sarapan, pasti perut kita akan rasa pedih dan tidak selesa. Sarapan pagi adalah sangat penting untuk kita memulakan seharian kita. Ia sangat penting kerana tubuh kita sudah berpuasa sepanjang malam. Sarapan pagi boleh membantu kita untuk mengekalkan paras gula didalam badan dan untuk mengekalkan kesihatan badan secara keseluruhan.

Hati-Hati! 6 Bahaya Kesihatan Bila Tak Makan Sarapan Pagi!

Ramai yang mengaitkan malas untuk bersarapan pagi kerana perut akan mula sakit bila makan diawal pagi dan tidak cukup masa untuk bersiap ke pejabat sambil menyediakan hidangan sarapan. Tapi tahukah anda padah untuk bersarapan lebih teruk dan berkemungkinan boleh membawa ketidakselesaan berpanjangan.

Waktu terbaik untuk bersarapan ialah sejam sejurus anda bangun dari tidur.

Malas…. Malas sering dikaitkan dengan sarapan pagi. Kenapa?

Akibat tidak mengambil sarapan pagi boleh menyebabkan anda terjebak dalam pelbagai masalah kesihatan. Antara 6 komplikasi kesihatan yang anda tak akan mahu terlibat…

#1 Stress

Berkemungkinan badan anda menjadi stress kerana terpaksa bekerja lebih tanpa sebarang tenaga (makanan). Selain itu, ia juga menyebabkan otak menjadi lembab dan tidak dapat fokus. Macam mana nak bekerja kalau tiada sebarang sokongan? Akhirnya kerja tak siap, kepala pun boleh turut stress.

#2 Sakit jantung?

Kajian mendapati jika bekerja dalam stress perut kosong boleh menyebabkan gangguan metabolisme. Perubahan ini juga menggangu berat badan pada mereka yang tidak bersarapan dan sekaligus berkait dengan kesihatan jantung.

#3 Masalah usus

Tidak mengambil sarapan memberi tindak balas emosi atau lapar terhadap makanan yang tidak menyihatkan seperti makanan segera atau snek tinggi bahan perasa. Jika anda kerap atau sering menggantikan sarapan dengan junk food, hati-hati! Makanan seperti ini boleh merosakkan bahagian usus anda dan langsung tidak memberi nutrien secukupnya. Sistem penghadaman juga boleh terganggu…

#4 Kencing manis

Apabila anda tinggal sarapan dan membiarkan perut lapar sehingga terpaksa mengambil jumlah hidangan yang banyak ketika makan tengahari bahana ialah kadar gula dalam darah tidak menentu. Ia boleh membawa kepada masalah masalah ketidakseimbangan insulin. Bila insulin dan gula dalam darah tidak bagus? Ya, diabetis memanggil anda.

#5 Emosi dan mental terganggu

Biasa kan dengar bila orang lapar ini jangan ditegur nanti kena marah. Ya, dari aspek mental ia boleh menganggu seseorang untuk menjadi negatif. Bayangkan sepanjang hari monyok jer..macam mana nak ada hubungan yang baik dengan orang sekeliling kalau macam ni?

#6 Imunisasi badan lemah

Sistem imunisasi badan boleh menjadi lemah kerana badan tidak mempunyai tenaga dan sel sihat yang lengkap untuk melawan sebarang jangkitan. Badan sering terganggu dengan masalah kesihatan akibat tidak mendapat nutrisi yang secukupnya.


Pastikan anda mengambil sarapan yang lengkap dengan zat - zat penting yang mengandungi kombinasi nutrisi seperti vitamin, protein, mineral, kaborhidrat (rendah), lemak (rendah) dan air. Sarapan yang baik akan menyediakan tenaga untuk sel - sel didalam otak anda. Jadi dengan memilih shake Herbalife sebagai sarapan yang mudah adalah plihan terbaik anda.

Kenapa saya katakan begitu, mudah sahaja kerana sarapan yang mudah dengan shake Herbalife ini mengenyangkan saya dan yang paling best, ia semudah 1 2 3 sahaja . 

Kelebihan Shake Herbalife
  • Mengandungi 55 Nutrien, 0 lemak & 0 kolestrol 
  • Hanya 90 - 180 kalori sahaja 
  • Kaya dengan fiber 
  • Setiap hidangan mengenyangkan dan akan rasa puas.
  • Mempunyai 5 pilihan perasa yang enak
Untuk menyediakan shake Herbalife ini adalah sangat mudah dan simple, anda tidak perlu susahkan diri anda untuk menyediakan pelbagai perkara, hanya menyediakan air masak atau air mineral dan formula 1 Herbalife. Shake menggunakan botol shaker anda dan siap untuk dihidangkan! Sekarang saya selalu sediakan sarapan mudah dengan shake Herbalife ini untuk dinikmati oleh saya. Memang sangat berbaloi dengan shake Herbalife ini. Rasa kenyang yang lama, enak dan mudah disediakan .

Sarapan yang mudah dengan shake Herbalife ini boleh disediakan untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan, menaikkan berat badan atau mengekalkan berat badan dengan menukarkan 2 menu harian anda dengan shake Herbalife. Oh ya, jangan sesekali anda lupa untuk bertanyakan dengan Coach Herbalife anda sukatan dan cara pengambilan untuk mendapatkan keputusan yang anda sendiri inginkan. 

*Hubungi saya melalui FB Page DN Adnin official

Jadi cuba ambil sedikit masa untuk menyediakan sarapan pagi bermula dari rumah dengan cara yang mudah. Mulakan hari anda dengan sesuatu yang positif pasti dan hargai setiap saat hidup anda!

Jadi tunggu apa lagi, berubahlah sekarang kepada shake Herbalife yang enak dan mengenyangkan ini sebagai sarapan pagi anda. Saya yakin saya dapat membantu anda!

#these products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease and 
#result tidak tipikal berbeza setiap individu... tq

No comments: