It New Me Now!! From 3XL to M ^_^

Assalamualaikum & Salam Perjuangan!

Hi uols! Hari ni aku nak share tentang my new life style. Confirm korang tak percaya perbezaan dulu dan sekarang aku kan. Jeng Jeng Jeng.. Actually aku dah start jaga kesihatan since ramadan tahun lepas lagi. Ikhtibar daripada pengalaman dan orang-orang sekeliling aku, aku nekad untuk berubah gaya hidup terutama sekali cara pemakanan dan corak kehidupan harian aku. Kiranya aku amalkan diet sihatlah ceritanya hihi.. 

Percaya atau tidak aku nekad untuk berubah daripada dahulu yang jahil, malas untuk bersenam dan makan saja apa nak makan tanpa mengira kalori dan kesihatan makanan tersebut. Seriously berat badan aku dulu 120kg macam tak percaya bila dah berat begitu. Nak cari baju, blouse, seluar memang susah dan payah. Allahu Rabbi jangan cakaplah, orang pakai baju cantik-cantik kita hmm.. jangan cakap ler yer hehe..

Before 120KGs

Kira motive sendiri juga bila rasa nak turun berat badan ni. Masa ramadan tu makanan aku memang cukup jaga aku just sahur 2 biji kurma dan segelas susu kambing jer selama sebulan. Masa berbuka aku makan buah-buahan sahaja. Alhamdulilah aku kurang berat badan 10kg. Tapi masih lagi tak mencapai berat badan ideal orang kata. So lepas jer raya ke-3 aku ke gym buat apa yang patut trademills dan cycling saja yang aku buat selama sebulan, makan still aku jaga juga. Alhamdulillah aku dapat kurangkan sampai 90kg, tapi bila aku ke gym dan sibuk urusan lain-lain berat badan aku mendadak naik. Masa tu lah aku mula berfikir apa yang salah caranya.

Akhirnya aku jumpa kawan lama syorkan aku untuk mencuba herbalife program, masa timbang tu mula-mula tu berat aku naik sehingga 100kg, Wow naik balik kata aku hahaha... aku cabar diri aku dan pegang kata-kata ni 80% Nutrition, 20% Exercise dan 100% Mindset. Dari titik permulaan itu dalam masa sebulan lebih aku berjaya kurangkan berat badan aku sebanyak 13kgs. Alhamdulillah berkat galakan, pemantauan coach yang membimbing corak pemakanan dan cara pengambilan produk amat berbaloi jika dibandingkan dengan sebelum ini.

December 2017 88kgs

So aku masih ada baki 26kgs untuk dibuang baik mencapai berat sasaran atau ideal aku iaitu 62kgs. Insya allah dalam bulan ni sj berat badan aku dah 84kgs. Bila fokus dan consistent dengan program diet semua yang mustahil akan jadi mudah. 

Cara mudah dan senang bagaimana untuk mengurus penurunan berat badan uols boleh tanya atau PM tepi pada FB aku www.facebook.com/dn.adnin atau follow instagram aku @lara_cleopatra untuk mengikut perkembangan semasa.



wassap.my/0108311889

No comments: