Journal 2011 ~ #260

Hey everybody!! B4 forget marry xmas and happy new year to all my christian fren hopely uols happy alway. Esok 25hb Disember 2011 genaplah 25 tahun arwah bapaku pergi, semoga Allah merahmati arwah dan menempatkan arwah di tempat org2 yg soleh. Al-fatihah.

Oklah kita smbg balik citer kita sblm ni, pasal cantik! Wow mcm x percaya aku bleh citer pasal cantik kali ini gara2 ada somebody tegur aku n tanya petua aku mjaga kulit muka. Wokey ari ni nk share dgn korg sume agar perkara ni dpt d manfaat bersama ok.
Perkara asas yg mesti ada
So dlm gmbr kt atas adalah perkara asas sblm anda ber'makeup ok, uols kena ada :
  1. Moisturiser with vitamin
  2. Face Powder
  3. Mascara
  4. Lipstick with moiturisezer
  5. Lip gloss 
  6. Baked blusher
  7. Eye liner
Ok sume perkara kat atas tu mesti ada dan pastikan kena bawa sentiasa bagi mereka2 yg mungkin memerlukannya selepas solat (bagi yg mulim). Then bila nk buang make up kt muka tu make sure uols gunakan tisu basah or make up remover ok n basuh la muka. Ok kesemua produk yg aku guna kt atas tu sume bersumberkan tumbuh2an n yg pasti nature, sbb muka aku ni sensetif dgn produk yg mengandungi usur2 kimia yg berlebihan so lebih selamat pilihlah yg nature biar mahal tp selamat n cantik.

Selain itu, rajin2 la gunakan scrub sama ada yg sedia ada d pasaran atau klau rajin blande ler lobak, tomato or timun sbg crub muka. Ok ini lg satu rahsia yg memang aku amalkan dari dulu n kini iaitu minum jus buah2an n selain tu aku juga amalkan makanan vegeterian n organik, selama 2 tahun ni aku x makan ayam, daging or ikan yg pasti makanan berdarah kecuali sotong utk dptkn proten dlm badan. Selain tu aku jg amalkan minum air mineral yg secukupnya x kira kt mna pn berada yg pasti air mineral. Make sure bkn air dr jenis drinking water or drinking water osmosis.

Senang dah sbb da ada Spritzer’s Mini Dispenser kt rmh
So uols harap apa yg aku shared ni uols dpt jd panduan n sblm nk lakukan sesuatu pasti yakin dan tawakal pasti akan berhasil. Adiossazz!!

No comments: