Journal 2011 ~ #259

Hey uols ari ni cuaca agak mendung kekadang hujan ya.. hihi mcm penyampai berita plak  ^_^ ok la ari ni aku nk citer pasal journal 2011. Terlalu byk peristiwa yg blaku dlm kehidupan aku tahun ini, sume nye yg menyakitkan, memeritkan dan menyiksakan aku sendiri. Soal ini membuat aku terasa sakit dan membuat aku benci pd org2 d sekeliling aku yg hanya berpura-pura baik tp sebenarnya menjatuhkan diri aku sendiri. Oleh itu aku mengambil keputus utk mendiamkn diri dan menjauhkn diri aku drpd mereka2 yg hanya memikirkan diri mereka yg terluka d sbbkn perbuatan aku, tp sbenarnya perbuatan, perangai mereka yg lebih teruk yg membuat aku lebih terluka yg cukup dlm selama beberapa tahun ini. Mungkin inilah akibatnya memendam rs sendiri, tp bkn sume org mampu mendengar apa yg kita rs dan yg pasti bkn sume org yg boleh kita percaya sbb mulut org suka menyampai sana sini. Namun syukur apa pun terjadi lepas ini aku x kesah sbb kehidupan aku dunia aku, mati esok x akn menyusahkn org da aku x perlu nk pk byk perkara korg jer yg pk mati esok tinggalkn zuriat tinggalkn suami/isteri kehidupan diorg blm tentu akn diketahui oleh korg sndiri.

Wokeylah, tinggal citer sedih2 yg hanya akan menguris ati, nnti ada plak org kata membuka pekung d dada. Ok baru2 ni adalah hamba Allah bertanya aku, "Ko pakai apa ya muka nmpk bersih n gebu jer aku tgk?" Yer ker gebu hihi.. slama ni aku x de la perasan sgt tentang kulit muka aku ni, n yg penting aku mng x de rahsia kecantikan hihi.. yg aku amalkn ialah air wuduk setiap masa hihi..

Selain tu jg aku da lebih 2 tahun amalkan pemakanan vegeterian n organik, mungkin itu salah satu sbb kut kenapa kulit muka aku nmpk mcm tu, yg lain aku amalkan masker organic contoh mcm timun,nlobak n tomato aku blande sndiri lepas tu tempek la kt muka ni klau rajin. Tp yg paling penting ialah air, air ni memang penting terutama skali kita yg keje dlm aircon ni klau nk nmpk lg lawa makeup la yg nature jer n yg terbaik cr la produk yg mpunyai kandungai nature spt The Body Shop (hihi promot produk the body shop la plak) that y nmpk nature n skali skali cuba amal kn air mineral cth air zam2 tp kt m'sia ni mng susah nk dpt hihi, dulu ms kt mekkah waktu aku g dgn mum aku ari2 aku minum n basuh muka dgn air zam2, btw kt msia ni byk air mineral yg murah pn ada contoh my air spritzer kira murah la tu n senang dpt. Make sure uols bkn ambik drinking water or simbiosis water ok, just mineral water hihi. Ok la cukup smpi cni dulu citer aku ar ni nnti aku smbung lg citer pasal buety ok, adiossazz!

No comments: