Rahsia Kekal Kurus dan Sihat

Assalamualaikum & Salam Perjuangan

Hi uols! Setelah 3 minggu kita berada dalam bulan syawal, mesti ada yang mengeluh lepas saja berpuasa berat badan bulan syawal naik mendadak!? OMG!!😱😱
Jangan khawatir dan risau perkara ini memang berlaku, dan masa ramadan kita berpuasa kita telah belajar sebenarnya cara peraturan pemakanan kita. So pada bulan kita tidak berpuasa kita masih boleh cara pemakanan kita pada bulan biasa.
Dalam masa yang sama ramai yang bertanya macamana saya boleh bertahan dan terus kekal slim fit selepas raya ni? Seriously dear musim perayaan ni saya akui berat saya naik juga dalam sekilo dua. But I'm not worried about it because I know how to lose my weight. So tak perlu risau ok, disini saya akan dikongsikan beberapa tips untuk anda semua okey.
My breakfast set
Tips saya mudah sahaja, berpandukan garis panduan pinggan sihat yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia 'Suku Suku Separuh' ini yang saya amalkan sepanjang rutin diet pemakanan saya sebelum puasa, semasa puasa dan juga masa perayaan. Selain saya mengambil dan mengamalkan produk makan sihat saya iaitu #Herbalife.

Ikuti tips ini sebagai panduan, mula-mula sekali detik usus anda dengan cara minum segelas air biru dan lemon tanpa dicampur dengan gula. Sekurang-kurangnya 3X seminggu.

Cuba amalkan diet seimbang ini:
1. Elakkan makanan berminyak termasuklah bersantan dan bergoreng.
2. Kurang pengambilan minuman manis termasuklah minuman bergas.
3. Cuba elakkan minuman berkafein seperti kopi dan teh, anda boleh mencuba teh hijau (green tea)  tanpa gula jika anda seorang penggemar teh atau tea mix Herbalife yang bebas kafein dan  anti-oksida.
4. Cuba elakkan makanan ringan seperti keropok, mee segera dan fast food kerana kandungan MSG (Mononatrium glutamat) amat tinggi.
5. Memperbanyakkan minum air kosong sekurang-kurangnya 3 ke 4 Liter air sehari.
6. Amalkan exercise sekurang-kurangnya 3X seminggu dalam masa 10 minit.
7. Yang paling penting jangan sesekali skip breakfast.

Lepas ni bolehlah amalkan tips nak kurus dan sihat ni.  Yang paling penting ikut jadual makan dan masa yang betul. Untuk info lanjut anda boleh follow FB page DN Adnan official untuk banyak lagi tips sihat.

Ada ingin seorang coach nutrition untuk bantu diet seimbang anda PM kami di Facebook.

No comments: