Journal 2012 ~ #334

Hi uols, time mcm ni tetiba ringan plak tangan aku nk sentuh tab iconia aku ni, tiba2 jer pikiran aku teringat saudara seislam kita d bumi Palestine. Agaknya apa mereka buat yer ketika ini? mesti mereka tgh berjaga mempertahankan hak n memperjuangkan keaman utk bumi Palestine.
Actully aku baru jer tgk Maha Mega Raja Lawak 2012 tetiba tertengok kumpulan Boboi, terlihat baju Afdlin Shauki 'Free Palestine'. Actully aku da perasan da pasal baju tu sbb dlm FB front fage Afdlin Shauki promot 'save gaza palestine'.
Berita bumi Palestine dihujani peluruh memang da tersebar sejak azali lg, tp yg terbaru d mna umat islam menyambut Awal Muharram 1434 H bersamaan 15 November 2012, awal pagi lg kena serang oleh tentera2 israel. Entah d mna salah n silapnya sehingga mereka d buru sebegitu rupa apa salah mereka, Ya Allah selamatkan la mereka.

Kezaliman, keganasan terus berleluasa anak kecil n wanita yg x berdosa jd mangsa. Kita kt Malaysia ni patut bersyukur atas keaman yg kita nikmati ketika ini. Ya Allah sesungguhnya aku x berdaya utk membantu mereka ya Allah, sesungguhnya Engkau maha pengasih dan penyayang Engkau ringankanlah beban yg mereka hadapi, lindungi mereka drpd sengsara musuh agamaMu ya Allah, sesungguhnya Engkau mengetahui atas apa yg berlaku, Ya Rahman Ya Rahim hanya pada Mu aku memohon dan hanya pada Mu sahaja tempat aku meminta, selamatkanlah bumi Palestine dan bumi Gaza drpd sengara kekejaman rejim zionis.. Amin ya rabbalamin...

No comments: