Journal 2012 ~ #282

hi uols, ari ni aku terasa byk plak ms terluang, sambil2 tu main game jg utk cr ilham baru utk koding website opis aku ni. Tetiba sedikit emostional ckit dlm hidup ni. tp buat2 cool jer tp dlm hati hmm x de siapa yg tahu hnya Dia jer yg tahu, huhu! 

Kekadang aku rs nk paksa diri aku jauh drpd sgalanya bagai x wujud d dunia realiti aku sndiri, bkn apa terasa x best bila ada yg x kena n buat aku merasa x selesa tp sebenarnya aku da ok n terlebih selesa, Well manusia slalu mcm tu kn. Bau mulut n tangan yg busuk mcm terkena najis yg teramat sgt. Pantang tgk org senang ada jer yg jeles sebenarnya hihi!!

Syukur alhamdulillah, rezeki yg d beri hanya Allah jer tahu bertapa nikmat yg d beri, rezeki kesihatan n harta kekayaan melimpah ruah terhadap aku n mak aku! Sometime org akan pandang sinis pd kita yg tlh d kurniakan sgalanya, mula nk melatah mngata n sebagainya. Ala sume tu aku x kesah bukan hak diorg pn yg diorg dengki sgt apahal, siap sindir2 n perli2 lg hahaha.. sakit ati ker? 

Mungkin pada luarnya org tgk kehiduapan aku ni besa2 jer, iyer itu realitinya.. tp aku percaya dgn janji Allah yg termaktud dalam al-quran nur karim jika anak adam itu rajin berusaha n bekerja keras utk mencapai apa yg diingin pasti akan mendapat anugerah n nikmatnya. So hakikatnya itulah hasil drpd segala hasil usaha aku slama ni. 

Bukan senang nk kaya n bukan senang susah!! Berpantang maut sebelum ajal, slagi ada kudrat slagi ada nikmat kesihata di beri gunakanlah sebaik mungkin. Well Allah itu maha adil, mungkin sgala kesusahan kesulitan itu di balas dgn sesuatu yg manis. Nikmat yg d beri bknnya pencarian yg haram pun yg pasti nilai usaha walaupun sedikit n x byk janji berkat, jika dihimpun sikit demi sikit lama2 jd bukit jg dpt la merasa apa yg kita himpun slama ini.

So uols klau ada manusia2 yg jeles pd diri uols tu buat2 x tau jer, yg perli2 kt uols masuk telinga kanan kuar telinga kiri sbb mereka x rasa apa kita rs n mereka sebenarnya x senang dgn apa yg kita miliki, kata org bila nmpk simple tp sempoii.. biar nmpk miskin tp kaya ilmu d dada, adiosazz uols!!

No comments: